Київ
Українська
Пошукові Системи: історія, розвиток та сучасні тенденції

Пошукові Системи: історія, розвиток та сучасні тенденції

Зміст:

1. Значення пошукових систем у сучасному інформаційному просторі
2. Коротка історія розвитку пошукових систем
3. Основні принципи роботи пошукових систем
    - Індексація веб-сторінок
    - Алгоритми ранжування
    - Персоналізація результатів пошуку
4. Найпопулярніші пошукові системи
    - Google: інновації та домінування 
    - Bing: особливості та відмінності
    - Інші пошукові системи (Yandex, Baidu, DuckDuckGo)
5. Особливості та функції сучасних пошукових систем
    - Голосовий пошук та його вплив
    - Інтеграція з іншими сервісами (карти, новини, шопінг)
    - Мобільний пошук
6. Проблеми та виклики
   - Приватність та безпека даних
   - Маніпуляція результатами пошуку та інформаційні бульбашки
   - Цензура та обмеження доступу
7. Майбутнє пошукових систем
   - Штучний інтелект та машинне навчання у пошукових системах
   - Розвиток семантичного пошуку
   - Вплив нових технологій (наприклад, блокчейн)

Пошукові системи - це певні бази даних — онлайн служби, представлені апаратно-програмним комплексом з наявним web інтерфейсом, які відкривають доступ пошуку будь-якої інформації в мережі інтернет.

Міжнародна група IT компаній WebMate розкаже які є пошукові системи, про їх можливості і рейтинги.

Пошукова система виступає потужним інструментом в інтернеті для просування бізнесу і допомоги  користувачам у пошуку релевантного змісту на конкретний запит серед незліченної кількості web-сайтів.

Хронологія появи сучасних пошукових систем починається з прототипу - сервісу Archie. Такий собі онлайн каталог, де можна було шукати потрібну інформацію за назвою.

В 1993 році користувачам інтернету була представлена проста пошукова система, назва якої W3Catalog. В 1995 році з'явився Yahoo! В 1997 про себе впевнено заявив Google - п ошукова система, створена як навчальний проект студентів Стенфордського університету, які в 1996 році створювали пошукову систему BackRub. Саме вона стала базою для пошукової системи Google.

Поступово пошукові системи стали не тільки важливими інструментами користувачів. Сьогодні це ефективні обов’язкові майданчики для просування бізнесу.

Інфографіка про історію пошукових систем

Основні принципи роботи пошукових систем

Пошукова система безперервно аналізує терабайти даних, розміщених на мільярдах web-сторінок і акцентує на сайтах, релевантних запиту користувача, інші – просто ігнорує.

На сьогоднішній день пошукові системи  — це більш масштабні види системи за класичні нелінійні алгоритми, що дозволяє роботам надати максимально точну оцінку web-сайту за кількома сотнями критеріїв. Це означає, що кожному бренду або проєкту потрібна професійна web-розробка сайтів . Якісне створення, налаштування і підтримка потрібних параметрів дозволить досягти високого рівня довіри роботів  пошукових систем, що необхідно для  хорошої відвідуваності і конверсій від потенційних клієнтів.

Кожна пошукова система — це особливі критерії алгоритмів пошуку даних. Проте загальними є ранжування результатів і принципи роботи роботів пошукових систем.

Процес пошуку інформації в мережі:

  • збір даних з інтернет-сайтів;
  • індексація web сайтів;
  • пошук за запитами;
  • ранжування результатів видачі.

Індексація веб-сторінок

Початком SEO, тобто пошукової оптимізації, є індексація. Індексація  є процесом обходу сайту роботами пошукових систем, під час якого сторінка додається до релевантної бази. Це потрібно для її видимості користувачам, які  звертаються до пошукової системи з релевантним запитом.

Сторінки вашого сайту попали в базу пошукових систем – Google, Bing тощо - користувачі побачать його, що є шансом для бізнесу залучити клієнтів з пошуку.

Алгоритми ранжування

Алгоритм ранжування — сукупність правил для автоматичної генерації результату, найбільш близького до надісланого запиту. Широкий асортимент алгоритмів та факторів ранжирування постійно змінюються та вдосконалюються. Для виходу і утримання позицій в ТОП пошукової видачі, важливо враховувати алгоритми ранжування в процесі SEO просування сайту .

Персоналізація результатів пошуку

Опція персоналізації дозволяє користувачу отримувати результати пошуку Google, які формуються відповідно до його дій, інтересів.

Найпопулярніші пошукові системи

Якщо в Україні, майже 98% користувачів віддають перевагу пошуковій системі Google, то в світі, зокрема в США, більш широкий вибір. Це і ті, які пошукові системи ви знаєте, і такі, про які чуєте вперше. За популярністю використання слід зазначити наступні  пошукові системи, серед яких загальновідомими є:

  1. Google – понад 85% користувачів.
  2. Bing – біля 7% відвідувачів.
  3. Yahoo!
  4.  DuckDuckGo
  5.  Baidu тощо.

Пошукова система

Країна, максимальна популярність

Популярність

Google

Весь світ

91.85%

Bing

Казахстан, США

7%

Yahoo!

Весь світ, США

2 %

Baidu

Китай

1.06%

DuckDuckGo

Казахстан,США

0.54%

Розподілення об'єму тарафіку по пошуковим системам

Google: інновації та домінування

Наразі, маючи понад 91% пошукового ринку, Google — безперечно найпопулярніша пошукова система в світі, охоплення майже 95% мобільного трафіку.

Великий потенціал трафіку Google  — це оптимальне рішення для бізнесу, який прагне охопити органічний або платний пошук.

Bing: особливості та відмінності

Bing, найбільший конкурент Google в США. Bing збирає біля 7% пошукових запитів на десктопах, 1,5% — на мобільних пристроях. Це пошукова система, яка забезпечує роботу Yahoo, яка займає третє за величиною місце серед пошукових систем в США.

Пошукові сторінки Bing схожі на ті, що пропонує Google: ті самі категорії, білий фон, зеленим виділені URL-адреси, обраний синій колір для посилань.

Інші пошукові системи (Yandex, Baidu, DuckDuckGo)

Також, певний відсоток користувачів у світі мають інші пошукові системи. На деяких ми акцентуємо увагу, а саме:

Baidu

Baidu є найбільш популярним пошуковиком в Китаї. Охоплення  — понад 40% пошукового ринку країни. Вигляд пошукової системи нагадує Google, але мова  — китайська: білий фон, сині посилання, зелені URL-адреси.

Подібно до Google, Baidu працює над включенням до пошукової видачі більш розширених функцій.

Система пошуку має дуже суворі правила: строго цензурує зображення, блокує продемократичні web-сторінки. Для порівняння, Google надає більш широкий вибір варіантів видачі.

Baidu  — оптимальний варіант для просування бізнесу на азійському ринку.

DuckDuckGo

DuckDuckGo   — пошукова система яка позиціонує себе як та, що «не відстежує вас". Це оптимальний варіант для тих, хто проти таргетованої реклами, збереження персональних пошукових даних тощо: оголошення не персоналізовані.

Інтерфейс чистий, пошукова сторінка - лише одна. Майже 100 мільйонів прямих пошукових запитів щоденно. Протягом декількох років DuckDuckGo демонструє повільний, але поступовий розвиток на пошуковому ринку.

Крім Google, в нашій країні затребувані власні, українські пошукові системи. Наприклад, системи і пошукові вебсайти які надають загальну і спеціалізовану інформацію  — МЕТА, ukr.net, i.ua, Bigmir, search.com,ua тощо.

Як, бачимо, н езважаючи на значну популярність Google в більшості країн, наразі певні пошукові сайти і системи мають своїх прихильників і є його гідними конкурентами.

Особливості та функції сучасних пошукових систем

Покращення пошуку  є однією серед пріоритетних задач сучасних систем. Йдеться про підвищення комфорту пошуку із збереженням релевантности результатів, розширення повноти бази, і врахування особливостей мови.

Голосовий пошук та його вплив

Щороку розумні пристрої з підтримкою голосу стають більш поширеними і популярними.

Особливості аудіо пошуку:

  • запит формулюється розмовною, не комп’ютерною мовою;
  • фраза довше за текстовий запит, середня структура якого  — 3 слова.

Під голосовий пошук SEO відрізняється від класичних методів просування. Тобто, оптимізація контенту саме ще під голосові запити необхідна бізнесу для охоплення аудиторії, яка використовує голосовий пошук.

Наприклад, за голосовим запитом Google може видавати посилання на релевантні сайти і ще короткі текстові відповіді. Це швидко і комфортно для користувача, але має певні негативні моменти для бізнесу: значно впливає SEO, адже, за статистикою, на сьогодні в результаті такого підходу  кількість переходів на сайти вже знизилася на 38%.

Інтеграція з іншими сервісами (карти, новини, шопінг)

Об'єднання опцій пошукових систем зі сторонніми сервісами  — картами, новинами, майданчиками для шоппінгу – це потужні можливості для користувачів і бізнесу, розширення і доповнення стандартних функцій ефективними інструментами.

Мобільний пошук

На телефоні або планшеті можна реалізувати пошук інформації :

  • голосом;
  • методом рукописного формулювання запиту;
  • за зображенням.

Додатково, користувач має доступ до керування своїми пошуковими запитами, оновлення даних про своє розташування тощо.

Проблеми та виклики

З розвитком технологій і популяризацією, для нормального функціонування пошукових систем існують певні ризики, які заважають надавати користувачу релевантний високоякісний контент.

 

Приватність та безпека даних

З кожним роком зростає актуальність питань щодо безпечності користування інтернетом і пошуковими системами зокрема. Це стосується права на видалення персональної інформації з результатів пошукової видачі, видалення даних з архіву web-сайту, деіндексацію, тобто, повну або часткову заборону сканування пошуковими системами, реалізацію процесу анонімізації персональної інформації користувачів.

Деякі пошукові системи свідомо не використовують опцію таргету, не відстежують дії  або інтереси аудиторії. З одного боку – це може говорити про захищеність даних від неправомірного використання третіми особами, а з іншого – дещо знижує комфорт, релевантність і швидкість результатів видачі.

Маніпуляція результатами пошуку та інформаційні бульбашки

Інформаційною бульбашкою  в інтернеті називають стан так званої інтелектуальної ізоляції. Це явище викликають результати пошуку, який є персоналізованим. Тобто коли алгоритм web сайту спирається на історію попередніх запитів і особистих даних користувача – локація, вік, стать тощо,  під час підбору релевантної відповіді.

Такий підхід фактично обмежує вибір інформації, ізолює користувача, втискає його в інформаційну бульбашку.

З подібним явищем стикаються користувачі Google.

Цензура та обмеження доступу

Певні правила щодо контенту можуть встановлювати:

  • безпосередньо пошукові системи;
  • країни, на території яких діє система;
  • культурні, етнічні особливості основної аудиторії.

Майбутнє пошукових систем

За прогнозами експертів онлайн маркетингу, надалі пошукові системи матимуть більш вагомий вплив на життя і розвиток людства. Більше технологій будуть активно інтегруватися в структуру мережі інтернет.

Штучний інтелект та машинне навчання у пошукових системах

Прогнозується подальший розвиток штучного інтелекту, обробки природної мови і машинного навчання в системах пошуку. Все це  — можливість кращого розуміння і реагування на запити користувачів. Пошукові системи можуть стати більш персоналізованими та проактивними в процесі надання інформації з акцентом на аудіо пошук.

Розвиток семантичного пошуку

Розуміння дій пошукової системи мінімізує помилки, дозволить підбирати базу ключів, релевантних до запитів цільової аудиторії. Як результат – сайт потрапляє і утримує ТОП позиції в пошуковій видачі.

Вплив нових технологій (наприклад, блокчейн)

Довгострокова перспектива спирається на відігравання ключової ролі  пошукових систем  у розробці та інтеграції нових технологій - віртуальної реальності, доповненої реальності, блокчейну.

Наприклад, в 2022 Google анонсував створення хмарного сервісу для блокчейн-розробників Blockchain Node Engine -  абсолютно керованої служби хостингу вузлів децентралізованих мереж.

Сьогодні найкращі пошуковики здатні безперервно сканувати  інтернет, індексувати знайдені сторінки і моментально надавати результати у відповідь на запити, навіть за наявності нечисленної кількості інтернет сайтів.

Висновок

Пошукові системи є ключовими інструментами в інтернеті, що дозволяють користувачам знаходити релевантний зміст за конкретними запитами серед незліченної кількості веб-сайтів. Вони аналізують терабайти даних на мільярдах веб-сторінок, акцентуючи на сайтах, релевантних запиту користувача. Сучасні пошукові системи використовують масштабні алгоритми для надання точної оцінки веб-сайту за кількома сотнями критеріїв, що робить якісну веб-розробку та оптимізацію критично важливими для досягнення високого рівня довіри від пошукових систем

Поділитись у соц. мережах
Відео відгуки про нас
technologia-group.com
Технологія Технологія
Валентина Баштова
Директор з маркетингу
​idsmart.kz
ID Smart ID Smart
Тімур Османов
Генеральний директор
​ak-cent.kz
АК Цент Микросистемс АК Цент Микросистемс
Ольга Капітова
Куратор інтернет-проєктів
oschadbank.ua
Oschadbank Oschadbank
Неля Руденко
Head of SMM
​apsgroup.kz
APS Group Energy APS Group Energy
Максим Ізмайлов
Директор
satec.kz
Central Asia Smart Projects Central Asia Smart Projects
Саят Каліков
Директор
​enrol.psi.kyiv.ua
Pechersk School International Pechersk School International
Микита
Менеджер з комунікацій та маркетингу
Відгуки наших клієнтів
Чому ми досягаємо результатів?
Експертиза
Ми використовуємо перевірені інструменти для підвищення окупності рекламних інвестицій та прибутковості вашого бізнесу.
Оперативність
Всі ваші запити та дзвінки обробляються протягом двох робочих годин.
Постійна підтримка проекту
Численна команда фахівців забезпечує безперервну роботу проекту.
Прозорість процесів
Webmate працює на відкритих облікових записах, дозволяючи вам відстежувати проект в реальному часі.
WEBMATE У ЦИФРАХ
500+
клієнтів вже збільшили свій прибуток, працюючи з нами
3000+
рекламних кампаній налаштували наші спеціалісти
3+
років зі статусом  
Premier Google Partner
100+
дудл-відео вже підвищує обсяг продажів наших клієнтів
Наші сертифікати
изображение В штате Webmate работают 35 сертифицированных специалистов
картинка Сертифицированные специалисты по аналитике
сертифицированные специалисты gtm
Наші клієнти
Надіслати заявку на попередній прорахунок
Loading...
Україна
Київ, ЖК "Галактика", вул. Є. Сверстюка, 6А,
секція А, 2 пов., офіс А7

WEBMATE У СОЦ МЕРЕЖАХ
Залишилися питання?
Задати питання спеціалісту
2024 © WebMate - Агенція інтернет-маркетингу