Одні клієнти приходять до агенції інтернет-маркетингу вже з готовим сайтом. Деякі замовляють сайт «з нуля» і, задоволені отриманим результатом, вирішують, що якісний та сучасний сайт чудово впорається зі своїм завданням – привернення уваги аудиторії та припливу клієнтів без додаткових зусиль та витрат.
Як результат, незалежно від початку історії, спостерігаємо схожі сценарії:
Вихідні дані: ідеальний за структурою, юзабіліті та дизайном сайт з високим рівнем конвертування.
Поширене питання власників сайтів: чому не вдається побачити бажаний приплив клієнтів?
Відповідь фахівців міжнародної групи IT компаній WebMate: обов'язково потрібна оптимізація сайту під критерії пошукових систем.
Працюючи над оптимізацією сайтів клієнтів, наші досвідчені SEO-фахівці роблять все можливе для підвищення ранжування ресурсів пошуковими системами, наприклад, Google, Yandex. Іншими словами, просувають сайти наших замовників на лідируючі позиції у результатах пошуку, формуючи канали надходження трафіку.
SEO-просування– це один із ключових напрямків діяльності WebMate, і ми раніше вже приділяли цьому питання увага в нашому блозі. Однак тема актуальна і сьогодні, тому хочемо поділитися секретами просування сайтів у пошукових системах та нагадати про його основні етапи. Так власники web-ресурсів будуть розуміти, що саме отримують при замовленні цієї послуги та яке значення для пошукових систем мають структура, текстове наповнення та навіть дизайн сайту.
Отже, ми з'ясували, що пошукове просування є рушійною силою для розвитку сайту. Наголос робиться на найбільш популярні пошукові системи, наприклад, Google. Загалом процес просування не має національності: він практично незмінний при розкручуванні ресурсу в будь-якій країні. Звичайно, не виключена і певна специфіка, проте ключові етапи робіт з оптимізації сайту однакові для всіх.
Для онлайн магазинів, форумів, віртуальних дощок-оголошень, новинних та корпоративних ресурсів, сайтів з надання сервісних послуг, доставки продуктів харчування, а також сайтів-візиток (виключення - односторінники), які мають подальша оптимізація, необхідний аналіз таких показників, як структура та тематика ресурсу, вивчення товарів та послуг проекту, лідерів ніші та конкурентів проекту, показники їх посилального профілю.
На першому етапі вивчається загальна видимість сайту за низькочастотними, середньо- та високочастотними запитами. Проводиться традиційна аналітика на основі пошукової видачі і системна, за допомогою різних спеціальних інструментів, наприклад, з Serpstat - платформою для управління SEO-завданнями.
SEO-фахівець проводить аудит через доступи до аналітики сайту та панелей web майстрів. Позначаються запити, під які на сайті потрібне створення та оптимізація посадкових сторінок.
В результаті сайт отримує загальну оцінку, яка вкаже на основні проблеми та пріоритетність їх усунення. А також на потенціал сайту у просуванні.
Іншими словами, професійний аудит дозволяє сформувати чітку стратегію просування сайту, скласти загальний бюджет та детальний план дій щодо оптимізації.
На другому етапі необхідно сформувати первинне ядро пошукових запитів. Завдання – підібрати ключові слова відповідно до всіх запитів на тематику сайту. Кількість пошукових запитів залежить від структури та призначення ресурсу. На допомогу SEO-фахівець бере інструменти збору пошукових запитів – Serpstat, Wordstat, Google Ads та інші.
Цей етап задає правильний напрямок при формуванні структури сайту та прописування метатегів, написання текстів на посадкових сторінках. А також дозволяє створити грамотну перелінковку, провести зовнішню оптимізацію та аналіз видимості сайту.
Йдеться про формування широкої структури сайту, грамотний розподіл ключів за його розділами. Налаштування такого показника, як релевантність, - чіткої відповідності тематики сторінки запиту, який веде на неї.
Завдяки чітко опрацьованій структурі, простіше розподілити цільову аудиторію за інтересами, щоб запропонувати кожній групі максимально відповідний результат при відповіді на запит.
Іншими словами, від якості структури залежить багато чого: позиції сайту серед результатів пошуку та конверсія.
На даному етапі оптимізації при грамотній організації перелінкування SEO-фахівець створює взаємозв'язок усіх елементів структури сайту. Це робиться з розрахунком не тільки на користувачів, а й на пошукових роботів – для одних та інших переміщення за посиланнями та пошук сторінок за заданими запитами має бути швидким та максимально точним.
Інакше знизяться показники ранжирування. Для скорочення числа переходів між сторінками можна використовувати безліч схем перелінкування - карти сайтів, спеціальні скрипти та інші.
Також на етапі роботи з внутрішніми посиланнями закриваються від індексації так звані сміттєві сторінки, що існують виключно для комфорту користувача.
Етап проведення внутрішньої оптимізації орієнтований на пошукового робота. Для підвищення видимості сайту пошуковими роботами потрібна низка технічних удосконалень:
Налаштувати мікророзмітку та метатеги - title та description.
Оптимізувати URL.
Створити картку сайту XML.
Позбутися дублів сторінок.
Підвищити якість контенту, текстового наповнення.
Прискорити завантаження сайту та їх окремих сторінок.
Для перемоги у конкурентній боротьбі потрібна постійна увага до підвищення довіри користувачів та пошукових систем. Сьогодні конкуренція у тому рівні, що просто внутрішньої оптимізації мало. І необхідно підкріплювати внутрішню оптимізацію зовнішньої. Результату можна досягти різними способами, наприклад:
Поступово нарощувати зовнішню масу посилань за рахунок закупівлі якісних зовнішніх посилань у відповідних донорів лінків.
Створювати корисний контент, яким ділитимуться самі користувачі.
Професійно проведена зовнішня оптимізація підвищить довіру пошукових систем та збільшить показники припливу цільового трафіку.
Підіб'ємо підсумки
SEO-оптимізація передбачає загальні інструменти та завдання. Тим не менш, тематика бізнесу впливає на етапи просування: деяким доведеться приділити більше уваги, а від якихось зовсім відмовитися.
Для ефективності SEO-просування, важливо спиратися на специфіку роботи бізнесу, тип ресурсу та результати його першого етапу – дані аудиту.
Співпраця з міжнародною групою IT компаній WebMate приносить найкращі результати, адже кожен окремий проект базується на індивідуальному підході та професіоналізмі.
Чим важливе налаштування title та description?
Навіщо оптимізувати URL-адресу?
Оптимізувати адресу сторінки, щоб вона стала зрозумілою та читабельною потрібно не для користувача – аудиторії це не важливо, а для роботів пошукових систем. Для кращого ранжування необхідно, щоб адресу були включені слова, які допомагають максимально точністю з визначенням тематики.
Для чого, крім комфорту користувачів, потрібно підвищувати швидкість завантаження?
Для ресурсів, у яких низька швидкість завантаження передбачено спеціальний фільтр. Повільний ресурс практично моментально втрачає позиції.
Навіщо налаштовувати мікророзмітку?
Якщо дані структурувати, їх краще сприймають користувачі, а також позитивно впливають на рівень ранжирування.