Ілюстратор Х'ю Маклауд якось пожартував, що якби ми розмовляли в реальному житті так, як це робимо в рекламних роликах, то гарантовано отримали б по обличчю. Ми витрачаємо купу часу на «розумні» тексти, замість писати захоплюючі та зрозумілі читачеві. І дивуємося, чому ж блог ніхто не хоче читати. Як писати захоплюючі тексти?
У статті ми розберемо, як написати розважальний пост в Facebook чи Instagram,
як писати захоплюючі тексти для блогу чи на сайт і на які граблі настав час вже перестати наступати.
Простежте за собою в соцмережах. На які облікові записи ви підписані? На ті, в яких кожен другий рекламний пост? Чи на розважальні профілі із цікавим контентом? Закладемося, що других у підписках більше?
Давайте якнайбільше розважальних постів. Акцентуйте на теми розважальних постів. Нікому не цікаво стежити за брендом, який розповідає раз-у-раз, який він чудовий. Активність у такому профілі нульова: ніхто не залишає коментарів і не робить перепостів.
Бажаєте написати цікавий хайповий текст? Будьте обережні не лише з рекламою, а й:
з акціями та знижками. Якщо, звичайно, ви не віддаєте продукт задарма. В інших випадках нікого не здивуєш знижкою 10%. Акційні пропозиції працюють, якщо вони дуже рідкісні та дуже вигідні.
з оригінальністю. Банальні, але близькі аудиторії тексти завжди кращі, ніж щось таке, чого ще не бачив інтернет. Подумайте: коли ви збираєтеся з друзями, ви не домовляєтеся: «Сьогодні ми говоримо на тему, яку раніше не обговорювали». Ні, ви розмовляєте про те, що вас турбує.
з ідеальністю. Ідеальний бренд, ідеальний власник, ідеальні фото та тексти. Так, на думку більшості, має виглядати обліковий запис. Насправді більший відгук викличе «живий» профіль із невідфотошопленими фотографіями та «не вилизаними» постами. У соціальних мережах ви розмовляєте із передплатниками. Нехай це спілкування буде теплим та щирим.
Популярне питання: яким має бути співвідношення реклами та інших постів? Відмінно, якщо рекламної інформації буде 20% від всього контенту.
Багато хто робить фатальну помилку – вирішують за своїх передплатників, що їм цікаво. Основний закон маркетинг говорить - попит породжує пропозицію. Основний закон контент-маркетингу говорить - інтерес аудиторії породжують теми для текстів, . Не варто жити в ілюзії, що все написане вами цікаве для аудиторії. Перш ніж писати, дізнайтеся, про що цікаво читати потенційним клієнтам.
Проаналізуйте профілі конкурентів. Недостатньо дізнатися, що вони пишуть. Знайдіть тексти, які викликають сильну віддачу. Розберіться чому. І візьміть на озброєння.
Опитайте існуючих клієнтів. Використовуйте живе спілкування, анкетування, e-mail-розсилку та телефонну розмову.
Зосередьтеся на актуальному. Не шукайте новини, що підходять вам за тематикою. Беріть хайпові події та пов'язуйте їх зі своїм контентом.
Начебто все правильно робите. Пости на актуальні теми, картинки одна одною кращі, а в акаунті затишшя. Охоплення не зростає, лайки не ставляться, коментарі не пишуться. Що робити? Підігрівати інтерес!
Безпрограшні способи розбурхати аудиторію:
1. Провокуйте. Хочете дискусію у коментарях? Задайте питання, на яке немає єдиної правильної відповіді. Важливо! Це питання має «чіпляти» передплатників настільки, щоб вони не змогли його проігнорувати.
2. Розвінчуйте міфи. Випишіть 10 найпоширеніших помилок у вашій сфері. Кожна з десяти – перспективна тема для контенту. Люди люблять, коли їх дивують. Використовуйте це.
3. Грайте на контрасті. Ваше завдання викликати суперечливі почуття читача. Змусити його сперечатися з вами чи іншими передплатниками у коментарях. Але не переборщите. Якщо зміст всього блогу різко розходитися з думкою передплатників, вони відпишуться.
Мало дати корисну інформацію чи поділитися лайфхаками. Потрібно занурити читача у текст, зробити його співучасником. Найлегше цього досягти за допомогою історії.
Наприклад, розкажіть, як формувався ваш бренд. Як прийшла ідея стартапу. З якими труднощами зіткнулися на початку шляху? Що допомогло досягти успіху. Або опишіть, як минає день вашої команди. Поділіться курйозами та щоденними перемогами.
Історія дозволить читачеві відчути різні емоції: від страху до захоплення і зробить вас ближче. Чого ми, власне, й намагаємось.
Ще один секрет: використайте історії відомих людей. Усі люблять обговорювати пікантні факти із життя знаменитостей. Чому б цим не скористатися?
Використовуйте діалог. У формі розмови ви можете розповісти, як «розрулили» конфлікт із постачальниками. Або ж знайшли найкращих підрядників. Діалог персонажів зробить історію динамічною та «живою».
Включайте органи чуття. Порівняйте: «смачний круасан» і «ніжний повітряний круасан з хрусткою скоринкою». Від якого опису у вас потекли слинки? Точний образ дозволить читачеві максимально відчути все написане вами.
Смішіть. Люди заходять до соціальних мереж з єдиною метою – розслабитися, шукають теми розважальних постів. Тому паблики зі смішними відео та котиками завжди будуть у ТОПі. І навіть якщо ви дуже серйозна фірма, що працює в сегменті В2В, вкраплення гумору в постах точно не зайві.
Навіть написаний за всіма правилами цікавий текст можна «злити». Найкращі способи це зробити:
Писати «лонгріди». Побачивши довгий текст без розбивки, користувач перегорне його, навіть не прочитавши заголовок.
Лити воду. Нікому не цікаві багаторядкові міркування. Поважайте читачів та переходьте відразу до справи.
Вставляти кліше. Забудьте про маркетингову тарабарщину: «ідеальне вирішення проблеми», «кращий на ринку», «дієвий». Подібні фразочки вже набили оскому. Використовуйте незаїжджені синоніми. А ще краще підтверджуйте реальними фактами ефективність продукту.
І те і інше. Спочатку ми бачимо картинку, а потім, якщо вона нас «чіпляє», ми звертаємо увагу на текст. До фотографій застосовні ті самі правила: менше рекламних кліше, більше контрасту. Ще кілька порад:
Більше світла. Використовуйте світлий фон для фото продукту. Доведено, що на фотографії , наповнені світлом ми реагуємо краще. Вони привертають погляд і підвищують настрій. Темні фото відштовхують і змушують гортати стрічку.
Що менше, то краще. Не перевантажуйте зображення деталями. Або додавайте незвичайні деталі, які цікаво розглядати.
Обробка є обов'язковою. Так, ми за природність. Однак легка ретуш ніколи не завадить. Висвітлить фон, зробіть кілька акцентів яскравішими, і фото гарантовано набере більше лайків.
Висновки
Існує єдине визначення хорошого контенту – він дає вам результат. Люди підписуються, залишають коментарі, стають вашими клієнтами. Ще раз перерахуємо, як цього досягти та як обробити теми для розважальних постів:
Будьте корисними. Нехай 80% вашого профілю складається з розважальних та інформаційних текстів.
Охоплюйте актуальні питання. Аналізуйте пости конкурентів і краще пізнавайте своїх клієнтів.
Використовуйте зрозумілі порівняння. Читач повинен приміряти текст на себе і сказати: «Хай йому грець, це про мене».
Пишіть коротко та ємно. Якщо багато інформації, розбийте тему на кілька текстів.
Інтригуйте. Пишіть захоплюючі історії, ставте провокаційні питання, торкайтеся суперечливих питань.
Беріть до уваги наші поради і ви точно зможете створити хайповий текст для сайту чи блогу та зрозумієте як написати розважальний пост!