Дані щодо купівельного попиту вкрай важливі для власників бізнесу, маркетологів та фахівців з реклами. Від подій або критеріїв, які впливають на нього, популярності та активності найближчих конкурентів залежить формування рекламної стратегії будь-якого проекту та розвиток продукту зокрема.
Інформацію по цих питаннях пропонує сервіс Google Trends. Головні задачі публічного web-додатка корпорації Google, який заснований на пошуку Google – пошук, збір, оцінка та розподіл популярних пошукових запитів за категоріями. Тобто, користуючись сервісом, можна побачити trends in Google— частоту запиту певного терміна, чим цікавляться користувачі в світі, на що є попит потенційних клієнтів в окремій країні, наприклад, як Україна, чи в певному регіоні. Розуміння ТОП запитівдопомагає отримувати актуальні дані щодо ключових подій у світі, в своїй бізнес-ніші тощо.
Як збираються популярні запити
Трендс— це автоматично оновлена статистика, основою якої є пошукові запити користувачів Google. Варто зазначити, що під час SEO-просування сайту, Google Trends не замінює Google Analytics чи інший сервіс, за допомогою якого можна зібрати ключові запити і дані з їх частотності для семантичного ядра.
Корисні функції сервісу Google Trends
визначення популярності теми чи кількість пошукових запитів;
динаміка/аналіз популярності запитів, в тому числі оцінка фактору сезонності;
фіксація виключно переліку високочастотних фраз;
оцінка ключової фрази;
виявлення конкурентів, статистика популярності в ніші;
показники рівня впливу географічних факторів на запити в пошуку.
Google Trends: як пошукова система визначає підраховує популярність запиту
Сервіс розділяє частоту пошукового запиту на їх загальну кількість з урахуванням конкретного регіону і визначеного періоду.
За отриманим результатом система проводить оцінювання попиту за шкалою 0-100 балів, де максимальна позначка за шкалою — 100, вказує на найбільший інтерес до теми;
Решта тем або запитів розподіляються відповідно до рейтингу. Чим менше інтерес, тим ближче запит до позначки 0.
оцінка ключової фрази;
Google Trends дозволяє рекламодавцю побачити рівень зацікавленості користувачів в темах майже в режимі онлайн. Для профільних фахівців — маркетологів, журналістів, представників бізнесу тощо, ця інформація дуже корисна при формуванні новин, просуванні товарів, послуг чи брендів. Завдяки даним Трендів легко визначити показники загального рівня зацікавленості обраною темою: об’єктом може бути певний сюжет, особа, проблема, продукт чи подія.
Доступ до інформації є на домашній сторінці Google Trends. Там теми розділені на групи роботами Google за критеріями спільних тенденцій в Пошуку, Новинах Google або на YouTube. Google збирає тенденційні історії на базі технології Google Knowledge Graph, яка акумулює пошукові дані з цих трьох платформ Google. Інформація використовується для фіксації моменту набуття популярності цими історіями на основі зросту пошукових запитів, тобто коли тема/запит стають трендовими.
Історія Гугла
В історії додатків і web пошуку зберігається наступна інформація:
перелік пошукових запитів;
інші дії в інтернеті;
дані про перегляди не тільки на поточному пристрої, а й на паралельних пристроях, за допомогою яких користуються сервісами Google.
Google дає можливість ефективно працювати з історією web пошуку і додатків:
Переглядати дані.
Активована опція історії додатків і веб-пошуку в обліковому записі зберігає дані о пошукових запитах і діях в інших сервісах Google. Це можливість пришвидшити пошук та персоналізувати роботу в сервісі, отримуючи більш корисні рекомендації стосовно контенту чи додатків.
Керувати розділом.
Наявність функцій адміністратора надає можливість будь-коли відключити опцію, видалити дані про попередні дії. Очистити дані можна в розділі «Мої дії в Google».
Без входу в обліковий запис історія додатків і web пошуку дозволяє бачити персоналізовані результати пошуку й оголошень на базі пошукової активності.
За необхідністю для контролю чи збереження дій на пристрої, можна скористатися опцією "Записувати історію Chrome і дані про дії в додатках, на сайтах та пристроях, які використовують сервіси Google". Функція доступна на сторінці «Відстеження дій».
Якщо потрібні дані з web сторінок чи додатків для формування звітів з релевантними та корисними даними, компанії можуть використовувати платформу Google Analytics.
Гугл аналітика
Google Analytics є багатофункціональним зручним безкоштовним сервісом Google. Його основна задача — аналіз сайтів та мобільних додатків для створення детальної статистики користувачів web-ресурсів, збереження якої відбувається на сервері Google. Алгоритм простий: користувач розміщує JS-код на сторінках свого сайту, який фіксує відкриття їм сторінки в своєму web браузері.
За допомогою Google Analytics фахівці:
перевіряють стан індексування;
створюють детальну статистику аудиторії сайту;
оптимізують видимість web сторінок;
вимірюють рентабельність інвестицій у рекламу;
оцінюють ефективність сайту;
відстежують інформацію за відеороликами, сторінками або додатками.
Висновки
Google Trends є одним з кращих безкоштовних універсальних інструментів для аналізу географії та графику сезонності трендів і прогнозування попиту. Сервіс допомагає побачити коли і що шукають потенційні клієнти: зібрати інформацію про потреби та інтереси користувачів, визначити момент для кращої та більш вигідної пропозиції цільовій аудиторії.
Google Trends дає можливість переглядати дані пошуку в реальному часі, бачити найпопулярніші пошукові запити та аналізувати які тематики найчастіше шукають в інтернеті представники вашої цільової аудиторії.
Створення облікового запису Google Analytics надає інформацію, корисну для оцінки та ефективного просування свого web сайту.
Google зацікавлений в збільшенні своєї аудиторії користувачів і постійно працює над розширенням можливостей для власників web ресурсів.
Професійне користування інструментами Google є корисним для розвитку онлайн бізнес-проєктів різних напрямків та масштабу.
ЧаПи