1. Чому таргетована реклама важлива для просування будь-якого бізнесу
2. З чого починалася таргетована реклама
3. Таргетована реклама: доказ ефективності
4. Таргетована реклама на практиці
5. Переваги та користь таргетованої реклами
6. Чи є підводні камені, про які обов’язково знати
7. Таргетована і контекстна реклама: про схожість і розбіжності
8. Процес налаштування таргетованої реклами. Покрокова інструкція
9. Де використовувати таргетовану рекламу
- Facebook та Instagram
- LinkedIn
-Таргетована реклама у Facebook та Instagram: механізми та особливості
10. Реальні цифри і факти
11. Візуалізація таргетованої реклами
12.Реклама товарів та послуг
13. Реклама маркетплейс банку
14. Реклама напрямів польотів авіакомпанії
15. Реклама мобільного додатка з продажу залізничних квитків.
16. Ефективні кампанії таргетованої реклами: поради експерта
Реклама навколо нас — в смартфоні, з монітору комп’ютера, у вітринах, по телевізору. Ми бачимо рекламні оголошення постійно, гортаючи стрічку новин або під час перегляду фільму, прослуховування музики тощо. Найактуальніше питання для бізнесу сьогодні:
Як виділитися крізь інформаційний шум? Як і що зробити, щоб потенційні клієнти звернули увагу та помітили саме вас, ваш бренд, ваш продукт?
Таргетована реклама вам у поміч.
Професійно налаштована реклама, що таргетується — це показ оголошень конкретній, заздалегідь визначеній аудиторії, вашим потенційним клієнтам. Під час налаштування таргетованої реклами бізнес має змогу зразу підвищити її ефективність, враховуючи інтереси та інші критерії визначення своєї аудиторії.
Тобто її будуть бачити виключно користувачі, зацікавлені у вашому продукті: ті, хто зі значною ймовірністю придбає саме ваш продукт: товар або послугу.
Ідея про показ реклами з прицілом на конкретну аудиторію практикувалася ще в 1960-1970 р.р.: рекламодавці визначали певні телепередачі та радіошоу, під час яких хотіли транслювати свої рекламні оголошення.
Значному революційному прориву прицільна реклама завдячує появі та масовому розповсюдженню інтернету, яке мало місце в 90-х роках минулого століття.
За статистикою, в 2020 обсяг ринку таргетованої реклами році досяг $80 млрд. Це в 10 разів більше показників 2010 року, - Statista: "Digital Advertising Spending Worldwide from 2018 to 2023".
Сучасні можливості Google, Facebook і Instagram є значними помічниками рекламодавців. Платформи дають точний аналіз інтересів, поведінкових факторів, уподобань та запитів користувачів в інтернеті.
Найкрутіше те, що вони пропонують скористатися рекламними інструментами, що дозволяють націлюватися на будь-які, навіть, на найбільш вузькі сегменти аудиторії.
Дослідження eMarketer доводять: бізнес, який використовує таргетовану рекламу успішніше за колег по ніші: в середньому збільшує показники конверсії на 30-50%.
До таких результатів веде основний принцип: демонстрація реклами у максимальній відповідності до інтересів споживачів.
Потрібен автомобіль? Платформи покажуть найкращі варіанти. У пошуковому запиті металопрокат або парфум? У відповідь отримаєте перелік кращих релевантних рішень, чіткі відповіді «по темі» на конкретні питання.
Ефективність реклами зростає пропорційно витратам на неї. Тобто, успішне рекламне оголошення стає більш вигідним для компаній.
Таргетована реклама спирається на базу даних про аудиторію: портрет користувача і його вподобання, проблеми, запити Фундамент алгоритмів — характерні показники користувачів: стать, географія, інтереси, поведінка в мережі інтернет.
Кампанії максимально адаптуються під потрібну конкретну аудиторію.
Збір даних. За допомогою cookies або пікселів на сайтах, Facebook та Google збирають терабайти інформації про свою аудиторію, їхні вподобання тощо.
Аналіз і сегментація. Роботи систем аналізують зібрані дані, формують сегменти аудиторії за узагальненими критеріями – студенти, рибалки, активні туристи, молоді батьки тощо.
Формування рекламного контенту. Кожний сегмент отримує відповідний рекламний контент. Підґрунтя для вибору: історія покупок, пошукові запити, перегляди тощо.
Оптимізація та машинне навчання. Алгоритми постійно вдосконалюються з оглядом на реакції аудиторії. Реклама демонструє хороші результати і отримує високий CTR - вартість результату знижується. Тобто бізнес буде сплачувати за рекламу менше. Реклама не дає бажаного результату - слід тестувати інші аудиторії та креативи.
Підвищення пізнаваності бренду: Завдяки використанню таргетованої реклами, про бренд дізнається більше представників цільової аудиторії.
Конверсія. Ефективна реалізація однієї з базових задач - перетворення користувача на покупця, клієнта.
Залучення нових клієнтів. Таргетована реклама простіше та ефективніше розширює присутність бренду або продукту на нових сегментах ринку, навіть там, де це було не доступно раніше.
Підвищення лояльності. Демонстрація відповідного контенту, допомагає бізнесу підвищити лояльність поточних клієнтів до свого бренду, продукту.
Як і будь-який інструмент, таргетована реклама не тільки має характеристики ефективності та популярності. Попри яскраві переваги, слід зауважити деякі недоліки.
Високий рівень конверсії. Точність налаштувань на цільову аудиторію, дає змогу рекламним оголошенням досягти та взаємодіяти з користувачами, дійсно зацікавленими у наданій пропозиції.
Прицільність на цільового користувача. Сучасні алгоритми дивовижно влучно обирають сегменти аудиторії із врахуванням інтересів, демографії, локації та поведінки користувачів.
Гнучкість налаштувань. Рекламодавці мають доступ до швидких коригувань рекламних кампаній відповідно до різних важелів: змін на ринку, поведінки аудиторії тощо.
Оптимізація бюджету. В процесі використання таргетованої реклами є можливість оптимального розподілу рекламного бюджету з акцентом на найбільш перспективні сегменти аудиторії.
Дослідження [ Hootsuite: "Social Media Advertising 101: How to Get the Most Out of Your Ad Budget" ]
Висока конкуренція: З кожним роком рекламодавці активніше використовують таргетовану рекламу за значні переваги під час просування бізнесу. Це підвищує конкуренцію у видачі рекламних оголошень. Роботи системи діють по принципу аукціону.
"Вигорання" аудиторії: Значна кількість рекламних оголошень перенасичує цільову аудиторію інформацією. Розробка цікавих рекламних креативів допоможе уникнути цього.
Витрати на аналітику та налаштування: Щоб досягти максимальну ефективність, необхідні інвестиції у вивчення аудиторії, тестування та оптимізацію рекламних кампаній.
Хтось може сказати, що це все опис контекстної реклами. Проте, це не так.
Таргетована та контекстна реклама є основними інструментами сучасного маркетолога. Спрямованість двох методів — залучення потенційних клієнтів.
Таргетована і контекстна реклама: ключові відмінності
1. Тригери.
Різні методи пошуку аудиторії.
Націлення таргету — користувачі мережі з певного сегменту цільової аудиторії.
Контекст є інструментом інтернет-маркетингу, основа якого демонстрація оголошень - текстових, медійних, відео, товарних. Оголошення бачить користувач виключно до своїх пошукових запитів та інтересів, наприклад, відповідно до контенту сторінки, на якій він зупинився для перегляду.
2. Майданчики розміщення.
Контекстна реклама — перед пошуковою видачею на різних сайтах Google або Yandex.
Таргетована реклама - соціальні платформи: Facebook або Instagram.
3. Гнучкість налаштування.
Фокус таргетованої реклами — це широкі можливості щодо сегментації аудиторії: посада, сфера навчання тощо.
Контекстна реклама базується на історію пошукових запитів користувача та сторінок, відвідувачем яких він є.
Таргетована реклама:
Таргетована реклама базується на чітко визначеному портреті представників цільової аудиторії.
Контекстна реклама:
Бізнес-цілі та особливості аудиторії визначають, який саме інструмент краще використовувати. Для максимальної ефективності підходить їхнє комбінування.
Запуск таргетованої реклами у Facebook та Instagram:
Для показу реклами в Instagram:
Мета кампанії. Виберіть, що вважаєте за потрібне: впізнаваність, трафік, продаж.
Аудиторія. Вкажіть, кому показувати рекламне оголошення: вік, стать, інтереси, місцезнаходження.
Бюджет. Встановіть суму та дати показу.
Рекламне оголошення. Виберіть формат — зображення або відео. Додайте текст та посилання.
Instagram:
Запуск. Перевірте все та натисніть "Запустити".
Слідкуйте за результатами. Важливо регулярно перевіряти ефективність. За потреби можна коригувати.
Готово!
Ваша реклама відображається на Facebook та Instagram.
Навіть новачок зможе налаштувати ефективну таргетовану рекламну кампанію із дотриманням цієї інструкції і спираючись на скріншоти.
У вас виникли додаткові питання? З радістю на них відповімо і допоможемо налаштувати таргетовану рекламу.
Вказані соціальні мережі – лідери за кількістю користувачів і, як результат – за рівнем можливостей для бізнесу.
Facebook та Instagram — це безліч інструментів для таргетування. Наприклад, деталізація аудиторій, створення Lookalike аудиторій, ретаргетинг тощо. Stories у Instagram, а зараз вже і в Facebook, дозволяють формувати та презентувати максимально залучаючий контент. За допомогою аналітики та звітності рекламодавці мають можливість моментально коригувати стратегію та оптимізувати бюджет.
Ця соціальна мережа ефективна для ділового спілкування, реклами пропозицій для направлення В2В.
Деталізація аудиторії. На вказаних платформах є можливість налаштовувати рекламу відповідно до наступних показників: геолокація, демографія, інтереси, поведінка, купівельна активність тощо. Наприклад, рекламне оголошення будуть бачити чоловіки 35-65 років з Алмати, зацікавлені у рибалці.
Lookalike аудиторії. Це можливість надана з боку Facebook та Instagram на створення "схожих" аудиторій на основі даних ваших поточних клієнтів або передплатників. Це можливість полегшити та пришвидшити пошук потенційних клієнтів.
Ретаргетинг. Піксель Facebook допомагає налаштовувати рекламні оголошення для користувачів, які хоч раз відвідували сайт рекламодавця або користувалися мобільним додатком. Це ефективний метод для повернення клієнтів, які не стали покупцем під час минулого візиту.
Інтеграція Facebook з Instagram. Instagram належить Facebook, що полегшує рекламодавцям процес інтеграції кампаній на двох платформах, що подвоює охоплення та посилює вплив на потенційних клієнтів.
Інтерактивні формати. Формати Stories або IGTV в Instagram – це можливість створення контенту, що максимально залучає і візуально привертає увагу.
Аналітика та звітність. Обидві платформи надають детальну аналітику про результати рекламних кампаній. Це дозволяє швидко коригувати стратегію та оптимізувати бюджет.
На конкретних прикладах продемонструємо ефективність наших стратегій налаштування таргетованої реклами.
Основна мета: збільшення взаємодій, зростання охоплення, приріст передплатників
Середній показник охоплення сторінки Instagram, 2023 рік: 3,3 млн/місяць
Середній показник охоплення сторінки FB, 2023 рік: 9,3 млн/місяць.
Приріст передплатників сторінки FB, 2023 рік - 23,4 тис.
Приріст передплатників сторінки Instagram - 1,8 тис.
Основна мета: підвищення охоплення, збільшення трафіку на сайт та отримання лідів.
Кількість отриманих лідів з форм FB із травня, 2023 року: 700
Середнє охоплення рекламних публікацій на місяць: 88,3 тис.
Основна мета — трафік на сайт
Отримані конверсії з сайту: 249
Як можна бачити, поставлені цілі впливають на ключові показники ефективності.
Певні метрики, які відомі заздалегідь, дозволяють нам оцінити:
На основі цих даних ми коригуємо стратегію, оптимізуючі бюджет та збільшуючи ефективність реклами.
Висновки:
Правильно налаштована таргетована реклама приносить відмінні результати навіть при обмеженому бюджеті. Головне — розуміти потреби цільової аудиторії та використовувати максимум інструментів.
Є кілька чинників, які впливають вартість таргетованої реклами. Розуміння таких чинників допомагає оптимізувати бюджет та збільшити ефективність рекламної кампанії.
Цільова аудиторія: Вартість показу тим вище, чим специфічніше цільова аудиторія: таргетування на керівників вищої ланки в Алмати коштуватиме дорожче, ніж на любителів шопінгу.
Географія: Реклама у великих містах зазвичай коштує дорожче через високу конкуренцію та велику кількість потенційних клієнтів.
Час проведення кампанії: У святкові періоди або сезонні піки вартість реклами може збільшуватись. Це викликано підвищеним попитом.
Теоретично все зрозуміло, але як це виглядає на практиці?
Ми підготували вам кілька візуальних прикладів таргетованої реклами з нашими коментарями.
Для просування використовували динамічну рекламу. Її особливість в автоматичному створенні системою оголошення на основі поданих текстів та зображень.
Для максимального результату використали охоплювальні кампанії для залучення інвесторів.
Основна задача рекламних кампаній — залучення користувачів на сторінку, де можна відкрити рахунок для ІП без візитів до банку.
Цільова аудиторія - бізнесмени-початківці.
Основне завдання – залучення цільової аудиторії на сторінку з поданням заявки.
Для кожного напрямку були створені оголошення, які ведуть цільову сторінку.
Для збільшення кількості користувачів програмою лояльності компанія провела рекламну кампанію з розіграшем квитків до Тель-Авіву.
Контент
Бюджет
Аудиторія
Аналітика