Останнім часом ви стали помічати, що інтернет-сторінка, яка є одним із ключових торгових майданчиків Вашого бізнесу, демонструє негативні показники динаміки з трафіку? Безперечно таке відкриття навряд чи можна назвати приємним. Більше того, воно потребує негайного реагування.
Розглянемо, чому так сталося і що саме потрібно зробити, щоб з'ясувати причини падіння.
По-перше, дізнаємося, що мають на увазі експерти, коли кажуть «знизився трафік».
По-друге, розберемося, як визначити, що падає відвідуваність сайту. Може, Ви помиляєтесь. Щиро всім бажаємо, щоб це було саме так.
По-третє, якщо побоювання підтвердилися, з'ясуємо причини, які призвели до того, что трафік на сайті демонструє падіння.
Відразу хочемо наголосити: Ви вже на хибному шляху, якщо думаєте, що наявність якісного проекту, розкручування на постійній основі та всебічна рекламна підтримка є гарантією захисту для Вашого сайту від зниження трафіку. Практика показує, що від такої неприємності не застраховано жодного ресурсу. Головне, не запускати проблему, адже при різкому просіданні трафіку, показники персонального чи корпоративного онлайн-проекту можна одразу вирівняти або, навпаки, надовго втратити позиції. Отже, почнемо.
Сайти будь-якої категорії (які продають безпосередньо, інформаційні або ті, що заробляють на рекламі через розміщення посилань на сторонні ресурси) є залежними від трафіку та втрачають прибуток у разі зниження кількості відвідувачів.
Що таке трафік сайту? Це показник інтересу аудиторії виражений кількістю запитів, які розміщують у рядку пошуку. Зниження кількості відвідувачів на сайт вашого онлайн-проекту робить запит, що просувається, менш актуальним.
Встановити причини низьких показників лічильника відвідувань вашого ресурсу можна після ретельного аналізу сайту. Не факт, що причина , за якої впала відвідуваність сайту криється безпосередньо на сайті.
Рівень відвідуваності може періодично вагатися. Це відбувається під впливом безлічі показників:
виду контенту;
регулярність оновлень (сторінок та змісту);
сезонності пропозицій;
умов сортування сайтів пошуковими системами;
рівня конкуренції тощо.
Отже, де і як треба трафік дивитись? Для онлайн-проектів «зі стажем» ефективно проводити аналіз трафіку сайту за певний період із подальшим порівнянням показників за попередні роки. Регулярне повторення тенденції свідчить про особливості попиту товару/послуги. Можливо варто розглянути додаткові інструменти, спрямовані на зацікавленість аудиторії. (Інструменти - Google Analytics, GSC)
Для «нових» інтернет-сторінок, які тільки-но починають процес просування, підійде порівняльний аналіз із конкурентними ресурсами. Великий відсоток сайтів не закриває загального доступу до показників відвідуваності. (Інструменти - Similarweb, Ahrefs, Serpstat)
Аналіз пошукових запитів підкаже, наскільки товар чи послуга є популярними для аудиторії. (Інструменти - Планувальник ключових слів від Google Ads, або сервіси типу Serpstat, SemRush і т.д.)
Використання Google Trends (Інструмент – google.com/trends)
Цей інструмент допоможе провести аналіз трафіку сайту онлайн та визначити , чи є падіння трафіку сезонним. Для отримання результату достатньо:
вказати країну;
пошуковий запит;
період, що цікавить.
На цьому зображенні наочно видно тенденцію актуальності даного пошукового запиту ("тур до Іспанії"), в залежності від сезонності в ніші протягом кількох років.
Докладний моніторинг вкаже на характер проблеми та підкаже, яка вона: персональна або як у всіх: тобто викликана рівнем попиту до певної ніші товарів чи послуг.
Якщо визначили, що причина не «внутрішня», то переходимо до дослідження можливих зовнішніх негативних явищ.
На відтік аудиторії з сайту будь-якої спрямованості можуть впливати такі зовнішні фактори:
Увага аудиторії до кожного продукту залежить від сезону. Неважливо, що це: цифрове обладнання, дитячі товари або послуги з доставки здорового харчування.
Реальний трафік на сайт знижується, коли для аудиторії не актуальні товари/послуги/інформація, які ви пропонуєте. Це може бути через невідповідність продукту до сучасних тенденцій (наприклад, касети, кнопкові мобільні телефони, дротові навушники, відсутність віжуалів на сайті (ілюстрацій, відеороликів) тощо).
Оцінка низки параметрів пошуковими системами, спрямована на оптимізацію ранжування ресурсів, виключає з рейтингу сайти, які:
наповнені неунікальним контентом;
довго завантажуються , тощо.
Критерії оцінки сайтів регулярно змінюються. Моніторинг офіційних сторінок пошукових платформ та тематичні форуми дозволять дізнатися, які нові параметри рекомендується дотримуватися. Якщо впав трафік з цих причин, налагодити ситуацію допоможе своєчасна оптимізація сторінки.
Смартфони активно витісняють інші види комп'ютерної техніки. Аудиторія більш охоче користується сайтами з оптимізованими мобільними версіями під цифрову техніку. Тобто перевага за сайтами з:
адаптивним веб-дизайном;
зручним інтерфейсом користувача на смартфоні
Кожен ресурс може мати різну кількість сторінок. Наявність індексованих сторінок (які відображаються в Google і доступні за посиланням прямо з пошукової системи, а не лише через головну сторінку сайту) забезпечують високий рівень відвідуваності сайту.
Google часто «не помічає» сторінки після:
модернізації дизайну онлайн-проекту;
створення нового сайту;
встановлення статусу "no index".
Правильне налаштування індексації сторінок підвищить рівень трафіку сайту.
Кібер безпека користувачів у Google Chrome, одного з найбільш затребуваних браузерів на планеті, у пріоритеті компанії. Наявність спеціальних сервісів-фільтрів «не пропустять» сайт, який вважатимуть сумнівним. Безпечні сайти позначені програмою символом замка: значок поміщений у лівий верхній кут адресного рядка. Безпечні сайти мають підвищений попит у користувачів.
Санкції пошукових систем через неякісний профіль. Вони також називаються – фільтри пошукової системи.
Тобто помилки для формування посилальної маси (використання зовнішніх посилань – тимчасових і вічних).
Google негативно ставиться до придбаних посилань. Такі сайти внаслідок пошуку блокуються.
Посилання сумнівних/піратських сайтів на ваш онлайн-проект негативно впливають на трафік.
Конкуренція є природним відбором у будь-якій ніші. Допоможуть уникнути падіння трафіку наступні дії:
регулярний аналіз ринку у мережі;
визначення сайтів прямих конкурентів, їх сильних та слабких сторін;
вдосконалення власного сайту з урахуванням висновків проведеного моніторингу.
Підсумуємо
Падіння відвідувань сайту - що з цим робити?
Утримати високі позиції, забезпечуючи активне відвідування сайту непросто. Сучасний користувач з кожним днем стає більш вимогливим і досвідченим.
Зниження трафіку – це «перша ластівка» майбутніх проблем у бізнесі. Адже трафік на сайт що це – кількість відвідувачів сайту, які є потенційними покупцями ваших товарів чи послуг.
Треба регулярно дивитися трафік: уважно стежте за станом торгового майданчика вашого бренду в мережі, який давно перестав бути лише традиційною інформаційною платформою, трансформуючись у ефективний інструмент отримання прибутку.
Розуміння пікових показників популярності та спаду попиту на товар чи послугу дозволить скласти стратегію ведення бізнесу загалом та рекламної кампанії зокрема.
Група IT компаній WebMate не дозволить конкурентам відвернути увагу потенційних клієнтів від корпоративного онлайн-проекту. Ми готові провести якісний аналіз сайту, визначити та усунути в найкоротші терміни причини падіння трафіку та зробити його привабливим для аудиторії.
просування сайту,
контекстна рекламаи
таргетингова реклама.
Ми пропонуємо якісні послуги - просування сайту, контекстна реклама та таргетингова реклама в соціальних мережах.