Власники онлайн сторінок та початківці в сфері онлайн просування часто чують щодо індексації сайту Google. Ми щодня помічаємо швидкість відповідей в Google після введення пошукового запиту. Але мало хто знає, як пошукові роботи за секунди збирають мільйони релевантних результатів та як бренди можуть користуватися цим на свою користь.
Щоб досягти успіху в інтернеті, важливо розібратися, що таке пошукова системав цілому, щоб простіше було зрозуміти як працює індексація сайту в Google, що і як можна покращити, щоб стати помітними для потенційних клієнтів та зайняти ТОП позиції в результатах видачі пошукової системи.
Пошуковою системою називають певну базу даних, сконцентровану в онлайн службі апаратно-програмного комплексу, доповненого web інтерфейсом. По суті, це webсайт з розміщеним інтерфейсом системи. Головна задача пошуковика – зробити пошук будь-якої інформації в інтернеті моментальним та ефективним.
На даний час популярними пошуковими системами є такі, що мають власні бази і алгоритми пошуку, наприклад Google. Менш затребувані пошукові системи, як AOL чи AltaVista, практикують використання бази ТОП пошуковиків – Google, Yahoo тощо.
Спеціальні апаратно-програмні комплекси, більш відомі, як роботи пошукових систем, безперервно аналізує сайти і проводить їх індексацію.
Задля успішного онлайн просування свого бренду чи продукту, важливо звернути увагу на механізм роботи сучасної пошукової системи Google.
По факту Google не мониторить мільярди інтернет-ресурсів задля пошуку відповідних результатів видачі. Пошук відбувається в індексі самої системи Google, де понад 100 000 000 гігабайт, зайнятих www-адресами.
Індексування сайту – це процес додавання сторінок певного ресурсу до бази пошукових систем. Щоб було більш зрозуміло, індекс працює по принципу грандіозної бібліотеки з каталогами та безліччю сторінок. Система проводить збір інформації про зміст ресурсу, сканує і обробляє весь контент – текстові сторінки, графіки та віжуали тощо.
Індексація є безперервним процесом, під час котрого web-роботами скануються всі наявні сайти – нові та оновлені, щоб додавати отримані дані до індексу, тобто в базу даних.
Це означає, що коли користувачі хочуть знайти інформацію, він надсилає запит на індекс, а Google аналізує свій каталог та обирає максимально релевантні посилання для формування з них результатів, які отримує користувач у відповідь на свій запит.
Тільки у проіндексованої web-сторінки є шанс з’явитися в результатах пошукової видачі.
Це означає одне: якщо сторінки певного сайту не додані в індекс пошукової системи, вони залишаться невидимими для користувачів: навіть за умови 100% відповідності сформованому запиту.
Перевірка сторінки на наявність індексації в Google
Існує декілька методів перевірки, чи додана сторінка в індекс пошукової системи Google.
1. Скористатися пошуковим рядком Google: ввести URL-адресу сторінки, яка потребує перевірки. Проіндексовану сторінку буде видно на першій позиції.
В Google Search Console можна подивитися всі не проіндексовані сторінки свого сайту.
Процедура індексації сторінок системою Google
Базові етапи:
Як працюють пошукові роботи для індексації сайту
Щоб дати релевантні відповіді на один запит, пошуковик моніторить дані з тисяч адрес, які містять потенційну відповідь. По суті алгоритми Google працюють на випередження, щоб надати результат протягом кількох секунд.
Індексація підсторінок сайту, що йдуть за основною, відбувається по одній.
Для пошуку найбільш релевантної відповіді, Google враховує багато критеріїв - факторів ранжування, наприклад:
кількість ключових слів/фраз;
розміщення ключей та відповідних словосполучень;
якість контенту;
юзабіліті сайту;
ступінь захисту конфіденційних даних та багато інших.
Щоб сайт опинився в ТОП10 пошукової видачі, SEO фахівець має покращити якістьсайту та опрацювати сторінки на відповідність кожному фактору ранжування пошукової системи, враховуючи, що Google часто їх змінює.
Секрети прискорення індексації
За умови частої публікації контенту на сайті, пошукові системи періодично сканують сторінки ресурсу.
Активне оновлення контенту привертає увагу Google. Результати процесу можна прослідкувати за новинними ресурсами, які декілька разів протягом доби додають актуальну інформацію. Побачити зміни в результатах пошукової видачі можна вже протягом перших годин після заливки публікації на сайт.
Чим рідше з’являється контент, ти меньше уваги Google приділяє ресурсу. В такому випадку індексація відбувається автоматично.
Час автоматичної індексації — 1-2 тижні.
Але процесс індексації сторінки можна пришвидшити, якщо обрати наступні варіанти.
1. Робота через Google Search Console
Вводимо URL сторінки – верхний ряд в Search Console.
Чекаємо, поки система шукає адресу в своїй базі. Нові адреси можуть отримати повідомлення «URL немає в Google».
Активуємо опцію «Запросити індексування». Робот не знайшов помилки - процес індексації буде запущено. Час процедури – 24 години – декілька тижнів. Період виконання запиту залежить від ряду факторів – репутація ресурсу, планові роботи Google тощо.
Якщо URL не індексований, запит індексування є неможливим. Тоді варіант роботи через Google Search Console не підходить і треба скористатися наступним.
2. Використання файлу sitemap.xml
Додавання у файл Sitemap.xml забезпечує прискорення індексації значного об’єму нового контенту чи тільки зроблених сторінок сайту. Паралельно потрібна відправка на індексацію до Google з Search Console готового файлу.
При наборі в браузері адреси сайту, файл sitemap_index.xml може бути замінений на sitemap.xml. Вибір за SEO-спеціалістом. Головне, щоб було обрано відповідний шлях до файлу Sitemap вашого сайту.
Загальна кількість URL-адрес, завантажених до Sitemap є видимою в Search Console, включно із датою попереднього сканування.
3. Використання внутрішніх посилань/перелінковки
Пришвидшити індексацію сторінки допоможе створення на неї посилання з інших статей/сторінок. Головне, щоб вони до цього вже пройшли індексацію і регулярно приводили органічний трафік.
Відшукати в Google Analytics сторінки, де є регулярний органічний трафік.
В адміністративній панелі відкрити одну з обраних сторінок.
Додати в статтю посилання на нову сторінку.
4. Скористатися Google Ads
Інструмент Google Ads допомагає прискорити виявлення URL-адреси в Google: рекламний кабінет має тісний зв’язок із пошуковою системою, тому контент в ньому є видимим роботам.
Зробити добірку ключів Це робиться через вкладку «Вказати сайт» у планувальнику ключових слів.
Також прискорити індексацію сайту допоможуть:
Різноманітні сайти пінгу і статистичних служб
Через соціальні мережі: перехід користувачів за посиланням з соцмереж привертають увагу пошукових систем.Такий варіант, як активні «живі» переходи, підійде для приватних та корпоративних сайтів різної направленості.
За допомогою YouTube. Достатньо публікації відео на відеохостингу з додаванням до нього посилання на сторінку, яку ви хочете, щоб проіндексував Google. Цей варіант найбільш ефективний для популярних каналів, де є регулярні публікації.
Незважаючи на всесвітню популярність Google, цей пошуковий монополіст має завжди конкурувати з іншими представниками ринку, навіть із невеликими пошуковиками. Система регулярно змінює алгоритми та фактори ранжування, щоб залишати найкращій та корисний контент для його демонстрації у відповідь на запити користивучів.
Тому для брендів індексація пошуковою системою Google є необхідною умовою, щоб отримувати органічний трафік від Google. Покращення свого сайту та розуміння принципів роботи пошукових роботів дозволяють пришвидшити цей процесс та отримати бажані результати в процесі онлайн просування бренду чи продукту.
Правильно реалізовані вимоги Google дозволить скоріше привабити на сторінки свого сайту органічний трафік.