Київ
Українська
SMM: Як соціальні мережі трансформують бізнес

SMM: Як соціальні мережі трансформують бізнес

Зміст статті:

  1. Історія та розвиток СММ
  2. Стратегії СММ
  3. Метрики та аналітика в СММ
  4. Кейс-стаді на прикладах успішних СММ кампаній
  5. Майбутнє СММ

SMM ( social media marketing) – це маркетинг у соціальних мережах. Він включає у себе комплекс заходів по просуванню сторінок компаній та брендів у соціальних мережах. 

Досі вважаєте, що соцмережі лише місце для спілкування та розваг? Помиляєтесь. У сучасному світі соціальні медіа давно вже стали потужним інструментом для просування бізнесу. СММ допомагає бізнесу зайти на ці платформи, залучити нових клієнтів та збільшити прибуток. 

Історія та розвиток СММ

Коротка історія соціальних мереж

Перші соціальні мережі з’явились ще у середині 90-х. У 1995 р. у США була створена соцмережа Classmates.com., метою якої була допомога користувачам знайти колишніх однокласників та спілкуватися з ними в інтернеті. Згодом на ринку з’явилась платформа Friendster, у 2003 р. –  популярна свого часу соцмережа MySpace. Проте справжнім початком ери соціальних мереж можна вважати 2004 рік, коли Марк Цукерберг заснував Facebook. Відтоді соціальні медіа стали поширюватися світом. 

Розвиток практик СММ з часом

З плином часу практики управління соціальними медіа еволюціонували від простої взаємодії до складних стратегій маркетингу, включаючи створення привабливого вмісту, аналізу метрик, використання рекламних можливостей та співпрацю з інфлюенсерами. 

Основні інструменти та платформи СММ

На сьогодні найпопулярнішими соціальними мережами є: 

  1. Facebook – соцмережа з найбільшою кількістю користувачів (понад 3 млрд.). 
  2. Instagram – популярна мережа для обміну фото та відео, публікування сторіз. 
  3. Twitter – платформа мікроблогів, де можна публікувати короткі повідомлення (твіти). 
  4. LinkedIn – соцмережа мережа для обміну професійними зв’язками та пошуку роботи.
  5. TikTok – молодіжна платформа для створення та перегляду коротких відеороликів. 
  6. YouTube – відеохостинг для перегляду та завантаження відео. 

Інструменти для управління соціальними мережами та моніторингу

Використання аналітичних інструментів управління соцмережами дозволяє зрозуміти, які зусилля смм-спеціалістів призводять до успіху. Найпопулярніші з них:

  1. Bufferдопомагає планувати публікації у соцмережах, відстежувати їх ефективність та аналізувати аудиторію. 
  2. Hootsuiteдозволяє користувачам керувати кількома акаунтами в різних мережах з одного входу. Інструменти аналітики дають зможу відстежувати ефективність в режимі реального часу. 
  3. eClincher– інструмент, який надає широкий спектр функцій, які допомагають упорядкувати акаунти, планувати пости, відстежувати та моніторити аналітику. 
  4. Google Analiticsдозволяє відстежувати трафік, аналізувати поведінку користувачів. 

Стратегії СММ

Планування контенту та контент-стратегія

На першому етапі смм-менеджером розробляється докладна контент-стратегія, тобто план дій у соцмережах для досягнення бізнес-цілей. Вона дозволяє залучати нових підписників сприяти підвищенню впізнаваності бренду, допомагає розуміти як рухатися до поставлених цілей. Одним із важливих пунктів смм-стратегії є контент-план – детальний графік майбутніх публікацій. Він має бути прописаний заздалегідь. Це дозволить вчасно публікуватися, утримувати увагу передплатників та залучати нових користувачів.

Таргетинг і сегментація аудиторії

Target означає «мета», а отже таргетинг – це цільова аудиторія, яка бачить рекламу у соціальних мережах. Ви самі визначаєте яка це аудиторія – її вік, стать, інтереси тощо. Налаштування таргетованої реклами у соцмережах неможливе без сегментації аудиторії. Тому всю ЦА поділяють на групи зі схожими характеристиками. Це дозволяє збільшити конверсію та прибуток бізнесу. 

Взаємодія з користувачами і побудова спільноти

Одним із способів просування брендів і товарів може бути взаємодія із користувачами соцмереж та тематичними групами. Можна відстежити спільноти, у яких зареєстрована ваша ЦА та запропонувати співпрацю адміністратору групи. Інший шлях – це створення спільноти, де ваша аудиторія може взаємодіяти не лише з вами, а й між собою. Це може бути сторінка, група, форум або чат. 

Метрики та аналітика в СММ

Основні метрики для вимірювання успіху кампаній

Основні метрики успіху маркетингу в соцмережах включають:

  1. Кількість підписників. Це базовий показник для соцмереж, адже основним завданням смм-спеціаліста є зростання спільноти. 
  2. Залученість – це активна аудиторія вашої сторінки, яка реагує на пости. 
  3. Клікабельність – за наявності сайту, це відсоток користувачів, які на нього перейшли. 
  4. Конверсія. Показує скільки користувачів перетворились на клієнтів. 
  5. Вимірювання ROI  (Return On Investment) – метрика, яка характеризує повернення вкладених інвестицій, тобто чи вигідно бізнесу працювати у певному напрямку. 

Інструменти для аналізу ефективності СММ

KPI (Key Performance Indicators) – це вимірювані показники діяльності, які дають змогу оцінити наскільки ефективна робота смм-фахівця по просуванню бізнесу у соцмережах. Залежно від ваших цілей KPI будуть різними. Наприклад, показник зростання підписників у соцмережах, збільшення обізнаності про бренд чи конверсії. 

Кейс-стаді на прикладах успішних СММ кампаній

Приклади успішних стратегій та кампаній

Світовий бренд кави Starbuks запустив новинку – шоколадну холодну каву і закликав користувачів публікувати свої фото та відео з шоколадними кавовими чашками Starbuks. Ця кампанія стимулювала взаємодію з аудиторією і підвищила увагу до продукту. 

Dove – Real Beauty Campaign зосереджувалась на позитивному підході до всіх типів жіночої краси. Ця стратегія спричинила бурхливу реакцію в соцмережах та підкреслила позицію бренду як прихильника різноманітності та самовираження. 

Аналіз того, що зробило ці кампанії успішними

Рекламна кампанія Dove Real Beauty спричинила справжню революцію в індустрії краси, використавши для своїх рекламних роликів не актрис та моделей, а звичайних людей. Їх показували реалістично – без спеціального освітлення та професійного макіяжу. Це допомогло бренду завоювати довіру покупців, жінкам прийняти себе такими, якими вони є. В результаті кампанії Real Beauty продажі виросли з 2,5 до 4 мільярдів. 

Майбутнє СММ

Тренди та передбачення щодо розвитку СММ

Прогнози щодо розвитку СММ включають:

  • оптимізацію контенту під зростаючий ритм життя користувачів, тобто здатність їх зацікавити вже з перших секунд відео (one-bite content);
  • зростання впливу мікро- та наноблогерів. Вони мають меншу, але більш лояльну аудиторію. Співпраця з такими інфлюенсерами дозволяє брендам виходити на конкретні ринкові ніші;
  • UGC (user-generated content), тобто контент створений користувачами, а не професійними маркетологами. Він має більшу автентичність, бренди стають ближчими і викликають більшу довіру аудиторії;
  • Social commers – здійснення покупок, не залишаючи мережу. 

Вплив новітніх технологій, як-от штучний інтелект та машинне навчання

Використання штучного інтелекту та машинного навчання  допомагають смм-фахівцям заощаджувати час, створювати персоналізований контент та отримувати більшу залученість аудиторії.

Підсумок значення СММ для бізнесу

Сьогодні соціальні мережі – це масштабна платформа для комерції, де бренди і споживачі зустрічаються напряму. Бізнес постійно нарощує бюджети на СММ, щоб отримати більше клієнтів і прибутку. Згідно досліджень, 2023 року на рекламу в соціальних медіа у світі витратили від 227 до 268 млрд. доларів. Ці вражаючи цифри свідчать про те, що СММ – це перспективна галузь, яка має велике майбутнє.  

Поділитись у соц. мережах
Відео відгуки про нас
technologia-group.com
Технологія Технологія
Валентина Баштова
Директор з маркетингу
​idsmart.kz
ID Smart ID Smart
Тімур Османов
Генеральний директор
​ak-cent.kz
АК Цент Микросистемс АК Цент Микросистемс
Ольга Капітова
Куратор інтернет-проєктів
oschadbank.ua
Oschadbank Oschadbank
Неля Руденко
Head of SMM
​apsgroup.kz
APS Group Energy APS Group Energy
Максим Ізмайлов
Директор
satec.kz
Central Asia Smart Projects Central Asia Smart Projects
Саят Каліков
Директор
​enrol.psi.kyiv.ua
Pechersk School International Pechersk School International
Микита
Менеджер з комунікацій та маркетингу
Відгуки наших клієнтів
Чому ми досягаємо результатів?
Експертиза
Ми використовуємо перевірені інструменти для підвищення окупності рекламних інвестицій та прибутковості вашого бізнесу.
Оперативність
Всі ваші запити та дзвінки обробляються протягом двох робочих годин.
Постійна підтримка проекту
Численна команда фахівців забезпечує безперервну роботу проекту.
Прозорість процесів
Webmate працює на відкритих облікових записах, дозволяючи вам відстежувати проект в реальному часі.
WEBMATE У ЦИФРАХ
500+
клієнтів вже збільшили свій прибуток, працюючи з нами
3000+
рекламних кампаній налаштували наші спеціалісти
3+
років зі статусом  
Premier Google Partner
100+
дудл-відео вже підвищує обсяг продажів наших клієнтів
Наші сертифікати
изображение В штате Webmate работают 35 сертифицированных специалистов
картинка Сертифицированные специалисты по аналитике
сертифицированные специалисты gtm
сертифицированное агенство yandex директ
Наші клієнти
Надіслати заявку на попередній прорахунок
Loading...
Україна
Київ, ЖК "Галактика", вул. Є. Сверстюка, 6А,
секція А, 2 пов., офіс А7
WEBMATE У СОЦ МЕРЕЖАХ
Залишилися питання?
Задати питання спеціалісту
2023 © WebMate - Агенція інтернет-маркетингу