Зміст статті:
SMM ( social media marketing) – це маркетинг у соціальних мережах. Він включає у себе комплекс заходів по просуванню сторінок компаній та брендів у соціальних мережах.
Досі вважаєте, що соцмережі лише місце для спілкування та розваг? Помиляєтесь. У сучасному світі соціальні медіа давно вже стали потужним інструментом для просування бізнесу. СММ допомагає бізнесу зайти на ці платформи, залучити нових клієнтів та збільшити прибуток.
Перші соціальні мережі з’явились ще у середині 90-х. У 1995 р. у США була створена соцмережа Classmates.com., метою якої була допомога користувачам знайти колишніх однокласників та спілкуватися з ними в інтернеті. Згодом на ринку з’явилась платформа Friendster, у 2003 р. – популярна свого часу соцмережа MySpace. Проте справжнім початком ери соціальних мереж можна вважати 2004 рік, коли Марк Цукерберг заснував Facebook. Відтоді соціальні медіа стали поширюватися світом.
З плином часу практики управління соціальними медіа еволюціонували від простої взаємодії до складних стратегій маркетингу, включаючи створення привабливого вмісту, аналізу метрик, використання рекламних можливостей та співпрацю з інфлюенсерами.
На сьогодні найпопулярнішими соціальними мережами є:
Використання аналітичних інструментів управління соцмережами дозволяє зрозуміти, які зусилля смм-спеціалістів призводять до успіху. Найпопулярніші з них:
На першому етапі смм-менеджером розробляється докладна контент-стратегія, тобто план дій у соцмережах для досягнення бізнес-цілей. Вона дозволяє залучати нових підписників сприяти підвищенню впізнаваності бренду, допомагає розуміти як рухатися до поставлених цілей. Одним із важливих пунктів смм-стратегії є контент-план – детальний графік майбутніх публікацій. Він має бути прописаний заздалегідь. Це дозволить вчасно публікуватися, утримувати увагу передплатників та залучати нових користувачів.
Target означає «мета», а отже таргетинг – це цільова аудиторія, яка бачить рекламу у соціальних мережах. Ви самі визначаєте яка це аудиторія – її вік, стать, інтереси тощо. Налаштування таргетованої реклами у соцмережах неможливе без сегментації аудиторії. Тому всю ЦА поділяють на групи зі схожими характеристиками. Це дозволяє збільшити конверсію та прибуток бізнесу.
Одним із способів просування брендів і товарів може бути взаємодія із користувачами соцмереж та тематичними групами. Можна відстежити спільноти, у яких зареєстрована ваша ЦА та запропонувати співпрацю адміністратору групи. Інший шлях – це створення спільноти, де ваша аудиторія може взаємодіяти не лише з вами, а й між собою. Це може бути сторінка, група, форум або чат.
Основні метрики успіху маркетингу в соцмережах включають:
KPI (Key Performance Indicators) – це вимірювані показники діяльності, які дають змогу оцінити наскільки ефективна робота смм-фахівця по просуванню бізнесу у соцмережах. Залежно від ваших цілей KPI будуть різними. Наприклад, показник зростання підписників у соцмережах, збільшення обізнаності про бренд чи конверсії.
Світовий бренд кави Starbuks запустив новинку – шоколадну холодну каву і закликав користувачів публікувати свої фото та відео з шоколадними кавовими чашками Starbuks. Ця кампанія стимулювала взаємодію з аудиторією і підвищила увагу до продукту.
Dove – Real Beauty Campaign зосереджувалась на позитивному підході до всіх типів жіночої краси. Ця стратегія спричинила бурхливу реакцію в соцмережах та підкреслила позицію бренду як прихильника різноманітності та самовираження.
Рекламна кампанія Dove Real Beauty спричинила справжню революцію в індустрії краси, використавши для своїх рекламних роликів не актрис та моделей, а звичайних людей. Їх показували реалістично – без спеціального освітлення та професійного макіяжу. Це допомогло бренду завоювати довіру покупців, жінкам прийняти себе такими, якими вони є. В результаті кампанії Real Beauty продажі виросли з 2,5 до 4 мільярдів.
Прогнози щодо розвитку СММ включають:
Використання штучного інтелекту та машинного навчання допомагають смм-фахівцям заощаджувати час, створювати персоналізований контент та отримувати більшу залученість аудиторії.
Сьогодні соціальні мережі – це масштабна платформа для комерції, де бренди і споживачі зустрічаються напряму. Бізнес постійно нарощує бюджети на СММ, щоб отримати більше клієнтів і прибутку. Згідно досліджень, 2023 року на рекламу в соціальних медіа у світі витратили від 227 до 268 млрд. доларів. Ці вражаючи цифри свідчать про те, що СММ – це перспективна галузь, яка має велике майбутнє.