Google Analytics є аналітичним сервісом пошукової системи Google, який служить для збору статистики про відвідувачів сайту, суттєво економить час і допомагає при прийнятті вірних рішень у процесі реалізації масштабних бізнес-завдань. Завдяки безкоштовним інструментам Google Analytics в єдиному інтерфейсі можна отримати доступ до аналізу потрібних даних. А саме: можливість вивчити користувачів сайтів та додатків, проаналізувати ефективність таких позицій, як маркетинг, контент та продукт (товари та послуги). Це стає можливим після встановлення спеціального лічильника на сайті.
Google регулярно вдосконалює сервіс, пропонуючи його нові, покращені версії для максимально якісного та повноцінного збору даних аналітики.
Цю статтю для блогу групи IT компаній WebMate ми вирішили присвятити новому типу ресурсу в GA – Google Analytics 4.
Початок розробки Google Analytics 4, який у професійних колах згадують, як GA4, датований 2017 роком (коли була випущена перша версія Google Analytics for Firebase. Бету-версію GA4 представили вже пізніше, у середині 2019 року і тоді вона була анонсована як App + Web Properties.
Упродовж кількох років Google представляв широкий асортимент оновлених варіантів сервісу Analytics четвертої версії. Новий Google Analytics 4 має низку відмінностей від попередніх аналогів, але ключовим вважається, що дана версія кардинально змінила бачення роботи аналітичних інструментів. А саме:
Тобто. раніше традиційною вважалася модель Сеанси/Перегляди сторінок, а GA4 прийнята за основу модель Подія/Параметр.
При складанні web-аналітики особлива увага приділяється перегляду сторінки. Цей показник важливий при складанні таких розрахунків, як:
Традиційна модель Сеанси/Перегляди сторінок не може дати коректного опису поведінки користувача під час завантаження програм із запуском довгих процесів (ігри, відеоплеєри та ін.).
Рішенням стала event-driven data model, тобто. модель даних, що керується з урахуванням подій.
Аналітики мобільних програм відмовилися від системи, заснованої на перегляді сторінки. Її змінила система подій, параметрів та властивостей користувача. Дану концепцію легко використовувати для будь-якої сучасної програми. Більше того, вона підходить і для веб-сайту.
До речі, event-driven data model не є дітищем компанії Google. Таку модель даних використовували в ролі ядра Firebase Analytics понад п'ять років тому, проте до появи Google Analytics 4 її дуже рідко використовували щодо типових веб-сайтів.
Крім вищезгаданих відмінностей, якщо порівнювати саме з попередньою версією сервісу Universal Analytics, то налаштування Google Analytics 4 у рази простіше і швидше.
Важливо відзначити, що GA4 та Universal Analytics мають значні відмінності у структурі даних та логіці їх збору. Це означає, що ідея об'єднання цих двох ресурсів є досить проблематичною. Доведеться обирати.
GA4 відрізняється низкою переваг від інших, більш ранніх версій. Особливість її в тому, що будь-який спеціаліст IT сфери (маркетолог, аналітик чи розробник) виділить для себе щось важливе. Наприклад:
При паралельному керуванні web-сайтом та мобільним додатком, за допомогою GA4 можна об'єднати дані з різних аналітичних інструментів, тобто. дані працюватимуть за однією схемою.
Центр аналізу надав доступ до створення свого персонального звіту, а також до аналітики за необхідними метриками, як, наприклад, аналіз окремих користувачів, створення власної послідовності конверсій, порівняльні характеристики сегментів тощо. У разі потреби можна скористатися готовими шаблонами. У GA4 цей функціонал є у відкритому доступі.
Можливість скористатися функцією експорту даних до BigQuery (RESTful web-сервіс для широкомасштабного інтерактивного аналізу об'ємних наборів даних з Google Storage) . Крім доступу до сирих даних, їх можна поєднувати з іншими джерелами, працюючи з ними без формування вибірки (семплювання) через SQL-запити.
При GA4 спостерігається Propensity & Churn Audience, тобто. схильність до покупки та відтік аудиторій. Можна розділяти користувачів на групи в аудиторії, спираючись на можливість здійснення ними корисної дії (зокрема покупки) або відходу з сайту протягом певного періоду (наприклад, 7 днів). Ця функція нагадує алгоритмічну закупівлю реклами, але тут використовується ваша власна поведінка у мережі для формування прогнозів.
GA4 дозволяє по-новому відстежувати показники залучення користувачів. Також з аналітики було виключено поняття «показник відмов». Цю функцію оцінять ті, хто зацікавлений у взаємодії користувачів із сайтом/додатком. Це можливість розуміти інтереси користувачів (які статті читають, які ролики переглядають, що воліють завантажувати тощо).
Використовуючи цю функцію, можна бачити різні точки взаємодії з клієнтом на всіх різних платформах (сайт, мобільний додаток), включаючи канали, які використовуються аудиторією під час взаємодії з вашим продуктом.
Розробники цінують можливість не обмежуватися PageView, тобто. збором даних про перегляд сторінок та отримання спрощеного доступу до таких показників, як: прокручування (глибина скролінгу), атрибуція посилань (вихідні посилання), пошук по сайту, взаємодія з відео, скачування та ін.
Впровадження Google Analytics 4 вигідно таким брендам, які можуть ствердно відповісти хоча б на один із наступних пунктів.
При переході на GA4, ви забезпечите прискорений собор важливих даних та показників, які необхідні у момент прийняття відповідальних рішень щодо стратегій зростання та методів просування. Понад те, це можливість прискорити процес отримання цінності від ML-інсайтів.
Хочете ухвалювати перспективні рішення, спираючись на актуальні показники? Звертайтесь!
Професіонали групи IT компаній WebMate нададуть вам максимально повні аналітичні звіти щодо роботи сайту/додатку вашого бренду!
У чому складність переходу на GA4?
Це повна переробка звичної версії сервісу Google Analytics, до якої доведеться звикнути. Наприклад:
Коли була запущена попередня версія GA4?
Перехід із класичного Google Analytics на Universal Analytics відбувся у 2013 році. Змін для користувачів GA було менше.
Як рекламна YouTube кампанія бренду впливає на досягнення конкретних показників залучення?
Глибока інтеграція з Google Ads дозволяє створити аудиторії та запустити кампанії для залучення нових клієнтів. Це можливо, незалежно від пристрою, який використовує аудиторія, за рахунок більш релевантних та корисних пропозицій.
Що пропонує GA4 щодо міжплатформної ідентифікації користувачів?
У Google Analytics 4 йдеться підрахунок кількості реальних користувачів, які взаємодіяли з вашим брендом. Раніше враховувалися пристрої та браузери, які використовувала аудиторія.
Які рівні ідентифікації користувачів використовує GA4?
Новий ресурс застосовує 3 рівні розпізнавання: