Київ
Українська
Google Analytics 4 проти Universal Analytics: ключові відмінності та переваги для бізнесу

Google Analytics 4 проти Universal Analytics: ключові відмінності та переваги для бізнесу

Google Analytics є аналітичним сервісом пошукової системи Google, який служить для збору статистики про відвідувачів сайту, суттєво економить час і допомагає при прийнятті вірних рішень у процесі реалізації масштабних бізнес-завдань. Завдяки безкоштовним інструментам Google Analytics в єдиному інтерфейсі можна отримати доступ до аналізу потрібних даних. А саме: можливість вивчити користувачів сайтів та додатків, проаналізувати ефективність таких позицій, як маркетинг, контент та продукт (товари та послуги). Це стає можливим після встановлення спеціального лічильника на сайті.

Google регулярно вдосконалює сервіс, пропонуючи його нові, покращені версії для максимально якісного та повноцінного збору даних аналітики.

Цю статтю для блогу групи IT компаній WebMate ми вирішили присвятити новому типу ресурсу в GA – Google Analytics 4.

Історія еволюції Google Analytics до 4 версії

Google Analytics 4: у чому відмінність від Universal Analytics, нова аналітика

Початок розробки Google Analytics 4, який у професійних колах згадують, як GA4, датований 2017 роком (коли була випущена перша версія Google Analytics for Firebase. Бету-версію GA4  представили вже пізніше, у середині 2019 року і тоді вона була анонсована як App + Web Properties.

Чим відрізняється GA4 від попередніх версій, зокрема від Google Universal Analytics

Упродовж кількох років Google представляв широкий асортимент оновлених варіантів сервісу Analytics четвертої версії. Новий Google Analytics 4 має низку відмінностей від попередніх аналогів, але ключовим вважається, що дана версія кардинально змінила бачення роботи аналітичних інструментів. А саме:

  1. У GA4 модель даних ґрунтується на подіях.

Тобто. раніше традиційною вважалася модель Сеанси/Перегляди сторінок, а GA4 прийнята за основу модель Подія/Параметр.

При складанні web-аналітики особлива увага приділяється перегляду сторінки. Цей показник важливий при складанні таких розрахунків, як:

  • Bounce Rate (показник відмов);
  • Session Duration (тривалість сеансу);
  • Time On Page (тривалість перегляду сторінки);
  • Pages/Session (сторінок/сеанс);
  • Landing Page  (сторінки входу).

Традиційна модель Сеанси/Перегляди сторінок не може дати коректного опису поведінки користувача під час завантаження програм із запуском довгих процесів (ігри, відеоплеєри та ін.).

Google Analytics 4: у чому відмінність від Universal Analytics, нова аналітика

Рішенням стала event-driven data model, тобто. модель даних, що керується з урахуванням подій.

  1. Дані прив'язуються до користувачів, а не до сеансів.

Аналітики мобільних програм відмовилися від системи, заснованої на перегляді сторінки. Її змінила система подій, параметрів та властивостей користувача. Дану концепцію легко використовувати для будь-якої сучасної програми. Більше того, вона підходить і для веб-сайту.

До речі, event-driven data model не є дітищем компанії Google. Таку модель даних використовували в ролі ядра Firebase Analytics понад п'ять років тому, проте до появи Google Analytics 4 її дуже рідко використовували щодо типових веб-сайтів.

Відмінність GA4 від ресурсу в UA (Universal Analytics)

Google Analytics 4: у чому відмінність від Universal Analytics, нова аналітика

Крім вищезгаданих відмінностей, якщо порівнювати саме з попередньою версією сервісу Universal Analytics, то налаштування Google Analytics 4 у рази простіше і швидше.

  • Всі користувачі GA4 можуть скористатися функціями ML (машинне навчання) та NLP (обробка природної мови).
    Це важливо:
    • для передбачення ймовірності конверсії та створення на їхній базі аудиторії для Google Ads;
    • як попередження про ключові тенденції даних (товари, на які зростає попит, викликаний змінами потреб аудиторії);
    • для пошуку аномальних показників у звітах;
    • як можливість скласти прогноз ймовірності відтоку клієнтів і зробити інвестицію в їх утримання максимально ефективною.
  • Пріоритетом є конфіденційність. Більше того, не потрібне встановлення cookies.
  • Відкрито доступ до функції безшовної інтеграції з будь-яким продуктом Google(без винятку).

Важливо відзначити, що GA4 та Universal Analytics мають значні відмінності у структурі даних та логіці їх збору. Це означає, що ідея об'єднання цих двох ресурсів є досить проблематичною. Доведеться обирати.

Основні переваги GA4

GA4 відрізняється низкою переваг від інших, більш ранніх версій. Особливість її в тому, що будь-який спеціаліст IT сфери (маркетолог, аналітик чи розробник) виділить для себе щось важливе. Наприклад:

Переваги GA4 для аналітика

  • GA4 дає можливість кроссплатформенного відстеження.

При паралельному керуванні web-сайтом та мобільним додатком, за допомогою GA4 можна об'єднати дані з різних аналітичних інструментів, тобто. дані працюватимуть за однією схемою.

  • Удосконалено центр аналізу, доступний потужніший його інструмент.

Центр аналізу надав доступ до створення свого персонального звіту, а також до аналітики за необхідними метриками, як, наприклад, аналіз окремих користувачів, створення власної послідовності конверсій, порівняльні характеристики сегментів тощо. У разі потреби можна скористатися готовими шаблонами. У GA4 цей функціонал є у відкритому доступі.

  • Відкритий доступ до так званих сирих даних.

Можливість скористатися функцією експорту даних до BigQuery (RESTful web-сервіс для широкомасштабного інтерактивного аналізу об'ємних наборів даних з Google Storage) . Крім доступу до сирих даних, їх можна поєднувати з іншими джерелами, працюючи з ними без формування вибірки (семплювання) через SQL-запити.

Переваги GA4 для маркетолога

  • У GA4 використовується машинне навчання для прогнозу ймовірних конверсій/тенденцій ринку і т.д., можливість групувати користувачів.

При GA4 спостерігається Propensity & Churn Audience, тобто. схильність до покупки та відтік аудиторій. Можна розділяти користувачів на групи в аудиторії, спираючись на можливість здійснення ними корисної дії (зокрема покупки) або відходу з сайту протягом певного періоду (наприклад, 7 днів). Ця функція нагадує алгоритмічну закупівлю реклами, але тут використовується ваша власна поведінка у мережі для формування прогнозів.

  • Доступ до нових показників залучення (New Engagement Metrics).

GA4 дозволяє по-новому відстежувати показники залучення користувачів. Також з аналітики було виключено поняття «показник відмов». Цю функцію оцінять ті, хто зацікавлений у взаємодії користувачів із сайтом/додатком. Це можливість розуміти інтереси користувачів (які статті читають, які ролики переглядають, що воліють завантажувати тощо).

  • Можливість крос-платформної атрибуції.

Використовуючи цю функцію, можна бачити різні точки взаємодії з клієнтом на всіх різних платформах (сайт, мобільний додаток), включаючи канали, які використовуються аудиторією під час взаємодії з вашим продуктом.

Переваги GA4 для розробника

  • Можливість отримувати покращену статистику.

Розробники цінують можливість не обмежуватися PageView, тобто. збором даних про перегляд сторінок та отримання спрощеного доступу до таких показників, як: прокручування (глибина скролінгу), атрибуція посилань (вихідні посилання), пошук по сайту, взаємодія з відео, скачування та ін.

Google Analytics 4: у чому відмінність від Universal Analytics, нова аналітика

Для кого перехід на Google Analytics 4 може стати виграшним вже сьогодні

Впровадження Google Analytics 4 вигідно таким брендам, які можуть ствердно відповісти хоча б на один із наступних пунктів.

  1. Ви збираєте дані на вашому сайті за допомогою Data Layer та Google Tag Manager.
  2. Ви використовуєте мінімальну кількість тегів. У такому разі коригування будуть мінімальними.
  3. Визначаєте активне використання YouTube Ads та ремаркетингу на базі User-ID.
  4. Використовуєте Firebase і т.д.

При переході на GA4, ви забезпечите прискорений собор важливих даних та показників, які необхідні у момент прийняття відповідальних рішень щодо стратегій зростання та методів просування. Понад те, це можливість прискорити процес отримання цінності від ML-інсайтів.

Хочете ухвалювати перспективні рішення, спираючись на актуальні показники? Звертайтесь!

Професіонали групи IT компаній WebMate нададуть вам максимально повні аналітичні звіти щодо роботи сайту/додатку вашого бренду!

ПИТАННЯ/ВІДПОВІДЬ

У чому складність переходу на GA4?

Це повна переробка звичної версії сервісу Google Analytics, до якої доведеться звикнути. Наприклад:

  • У GA4 більшість звітів було видалено/замінено;
  • Більше не використовуються звичні параметри та показники («середній», «відмови» тощо);
  • Внесено зміни до процесу впровадження/додавання тегів тощо.

Коли була запущена попередня версія GA4?

Перехід із класичного Google Analytics на Universal Analytics відбувся у 2013 році. Змін для користувачів GA було менше.

Як рекламна YouTube кампанія бренду  впливає на досягнення конкретних показників залучення?

Глибока інтеграція з Google Ads дозволяє створити аудиторії та запустити кампанії для залучення нових клієнтів. Це можливо, незалежно від пристрою, який використовує аудиторія, за рахунок більш релевантних та корисних пропозицій.

Що пропонує GA4 щодо міжплатформної ідентифікації користувачів?

У Google Analytics 4 йдеться підрахунок кількості реальних користувачів, які взаємодіяли з вашим брендом. Раніше враховувалися пристрої та браузери, які використовувала аудиторія.

Які рівні ідентифікації користувачів використовує GA4?

Новий ресурс застосовує 3 рівні розпізнавання:

  • Google Signals
  • User_id
  • Device_id
Поділитись у соц. мережах
Відео відгуки про нас
technologia-group.com
Технологія Технологія
Валентина Баштова
Директор з маркетингу
​idsmart.kz
ID Smart ID Smart
Тімур Османов
Генеральний директор
​ak-cent.kz
АК Цент Микросистемс АК Цент Микросистемс
Ольга Капітова
Куратор інтернет-проєктів
oschadbank.ua
Oschadbank Oschadbank
Неля Руденко
Head of SMM
​apsgroup.kz
APS Group Energy APS Group Energy
Максим Ізмайлов
Директор
satec.kz
Central Asia Smart Projects Central Asia Smart Projects
Саят Каліков
Директор
​enrol.psi.kyiv.ua
Pechersk School International Pechersk School International
Микита
Менеджер з комунікацій та маркетингу
Відгуки наших клієнтів
Чому ми досягаємо результатів?
Експертиза
Ми використовуємо перевірені інструменти для підвищення окупності рекламних інвестицій та прибутковості вашого бізнесу.
Оперативність
Всі ваші запити та дзвінки обробляються протягом двох робочих годин.
Постійна підтримка проекту
Численна команда фахівців забезпечує безперервну роботу проекту.
Прозорість процесів
Webmate працює на відкритих облікових записах, дозволяючи вам відстежувати проект в реальному часі.
WEBMATE У ЦИФРАХ
500+
клієнтів вже збільшили свій прибуток, працюючи з нами
3000+
рекламних кампаній налаштували наші спеціалісти
3+
років зі статусом  
Premier Google Partner
100+
дудл-відео вже підвищує обсяг продажів наших клієнтів
Наші сертифікати
изображение В штате Webmate работают 35 сертифицированных специалистов
картинка Сертифицированные специалисты по аналитике
сертифицированные специалисты gtm
Наші клієнти
Надіслати заявку на попередній прорахунок
Loading...
Україна
Київ, ЖК "Галактика", вул. Є. Сверстюка, 6А,
секція А, 2 пов., офіс А7

WEBMATE У СОЦ МЕРЕЖАХ
Залишилися питання?
Задати питання спеціалісту
2024 © WebMate - Агенція інтернет-маркетингу