З кожним роком у мережі з'являється все більше мобільних додатків. Ми вирішили не акцентувати на особливостях створення ПЗ або говорити про необхідність і важливість кожного типу програмного забезпечення. Ми хочемо присвятити справжню статтю блогу цікавій та актуальній на сьогоднішній день темі – просування мобільних додатків.
Активна популяризація смартфонів призвела до масової появи мобільних застосунків. Відповідно, постає питання: як відбувається просування програми, тобто, як стратегія просування додатків у ТОП, як заявити про свій розроблений застосунок, щоб він вигідно виділявся в магазинах Google Play та App Store на тлі продуктів, підготовлених величезною армією конкурентів?
Основним завданням розробника застосунку можна вважати розкрутку створеного програмного забезпечення на ринку - просування мобільних ігор, спеціалізованих цифрових інструментів, наприклад, для створення ілюстрацій, посібників і т.п. Щоб реклама мобільного застосунка була ефективною, важливим є цілий комплекс заходів, з яких формується не тільки сама кампанія, а й вартість просування мобільного додатка. А саме:
відповідність застосунку певним критеріям;
оригінальність;
відповідність потребам ЦА;
запропонований стабільний функціонал;
мала вага;
зручність у процесі використання.
безпосереднє просування, реклама;
правильна монетизація застосунку (з урахуванням певної бізнес-моделі);
не лише привернення уваги, а й утримання інтересу користувачів до продукту.
Ось такий простий алгоритм дозволяє розробникам софту крок за кроком успішно реалізовувати стратегії просування Андроїд додатків або просування застосунків iOS для портативних пристроїв.
Починати слід з аналітики та розрахунків. Як правило, це показники успішності та дані про рівень активності користувачів. Якщо коротко, але докладніше, ми рекомендували зібрати таку інформацію:
Аналіз числа унікальних (неповторних) користувачів за певний період часу (щодня, за тижні, місяці).
Розрахунок співвідношення числа унікальних відвідувачів на добу до показника протягом місяця.
Вивчення ступеня залученості, рівня відмов, тривалість сесії (запуск-закриття завантаженого застосунку).
Розрахунок вартості залучення аудиторії, аналіз середнього прибутку за період використання застосунку, визначення цінності користувача (з урахуванням попередніх показників).
Розробка воронки продажів (що складається з показників зростання залучення, збільшення монетизації, утримання користувачів).
Якщо рівень залученості не демонструє прогрес, розкрутка застосунків для мобільних пристроїв буде складнішою. Виправити ситуацію та вивести застосунок в ТОП через просування додатків у App Store чи просування програми в Google Play можна, якщо зробити сторінку софту привабливою для користувачів, щоб вони не змогли протистояти заклику до завантаження.
Що ж до ступеня монетизації, то неї впливає кількість користувачів, які зробили першу і другу оплату. Для залучення аудиторії краще орієнтуватися на коефіцієнти за 1, 7 та 30 добу після завантаження.
Методи просування мобільного додатка:
Провести оптимізацію відповідно до запитів маркету.
Йдеться про те, щоб:
назва програми відрізнялася унікальністю, «чіпляла» користувачів;
у якісному та простому для розуміння описі були присутні ключові слова;
оновлення проводилися регулярно (якщо версія застаріває, вона буде не просто виключена з пошукової видачі, а й зовсім видалена з каталогів магазинів).
Дотримання всіх цих методів ведуть до популяризації програмного забезпечення, а чим вищий рейтинг (оцінки користувачів у 5 зірок) і кількість завантажень, тим більше шансів потрапляння додатків у ТОП.
Пам'ятати про важливість інтегрованої реклами у мобільних додатках.
Це може бути реклама (банери) у вже розкручених за стосунках (відповідно до тематики вашої власної програми), комунікація з ймовірними клієнтами в тих застосунках, які ними вже встановлені. Подібне просування в Google можливе завдяки Google Ads.
Застосування інструментів контент-маркетингу.
гостьовий постінг
Реклама мобільних застосунків ефективна на ресурсах, популярних у вашої ЦА. Через гостьові пости з описом продукту можна ознайомити користувачів, вказуючи на переваги продукту. Також на сторонніх ресурсах можна розміщувати рекламні пости. Використовувати цей інструмент можна на умовах бартеру (ти мою рекламу – я твою), безкоштовно (багато сайтів зацікавлені в рекламодавцях), або ж за певну суму. Кожен варіант принесе результати, не відмовляючись від платних розміщень (за умови високих показників трафіку сайту, обраного для цих цілей).
SMM (просування програми у соціальних мережах)
Ефективною є реклама програми у Facebook та інших соціальних мережах.
відеомаркетинг тощо.
Це також можуть бути інтерв'ю, запис подкастів, відео (традиційне або анімаційне).
Комплексне використання можливостей контент-маркетингу в рази підвищує шанси успіху кампанії просування.
Співпраця з лідерами думок
Просування нового продукту буде набагато швидшим і результативнішим, якщо до процесу підключаться лідери думок. Шлях до визнання, на який вам самостійно довелося б витрачати місяці чи роки, з авторитетними для цільової аудиторії особистостями, можна пройти у рази швидше. Просто визначаєте кількох персон, до яких прислухаються ваші потенційні клієнти та домовляєтеся, щоб він/вона/вони розповідали про ваше дітище всім навколо. Іншими словами, запускаєте механізм експертного «сарафанного» маркетингу.
Створення та запуск промо-сайту
При запуску нового програмного забезпечення особливо бажана наявність офіційного представництва продукту в мережі як, наприклад:
спеціальний промо-сайт (більше підходить для стартапів);
тематична посадкова сторінка як один із розділів на головному сайті компанії (практика вже працюючих брендів).
Сайт дозволяє краще візуалізувати особливості продукту, надати максимально повну та розширену інформацію.
Використання QR-коду
Можна застосувати такий рекламний хід, як розміщення QR-коду з інформацією про свій застосунок на промо-товарах (поліграфії, канцелярії, аксесуари тощо). Це специфічний варіант, тому його ефективність необхідно перевіряти на своїх потенційних клієнтах в індивідуальному порядку.
Також дуже вітається активне просування програм у YouTube.
Чинники, які вказують на наявність/відсутність зацікавленості аудиторії у запропонованому застосунку:
Відсотковий показник (завантаження та реєстрація).
Число користувачів, які на 100% використовують програму (проходження курсу навчання, досягнення вище другого рівня при інсталяції ігрового застосунку).
Всі показники впливають на загальну вартість просування мобільного додатка.
Висновок
Всі без винятку мобільні застосунки потребують розкрутки. Однак до питання потрібно підходити обережно, щоб отримати результат і не спустити бюджет даремно. По факту, способів, які допоможуть здійснити просування гри в Google play, просування застосунку iOS або зробити так, щоб розкрутка застосунку Android виявилася результативною, а просування програми в App Store прибутковим дуже багато. А ось для підбору найефективніших буде потрібна допомога професіоналів. Також важливо враховувати, що принципи просування застосунків не зовсім схожі на правила розкрутки сайту. Ми, група IT компаній WebMate наголошуємо, що мобільний застосунок є продуктом, який потребує повноцінної рекламної кампанії, тобто, вимагає не лише популяризації серед користувачів, а й має викликати бажання серед представників цільової аудиторії встановлювати його на свій смартфон чи планшет.
Які пріоритети для просування мобільного застосунку в App Store/Google Play за суворо обмеженого бюджету?
1.Визначити цілі (місце в ТОП серед софту своєї ніші, отримання 10-20 000 установок, 10 000 конверсій усередині програми тощо). 2. Зареєструвати застосунок у Facebook. Рекламні пости в соцмережах (Facebook,Instagram) – це опосередкований поступ з акцентом на сторінку застосунку. 3. Запустити рекламну кампанію в Google Play Ads, вибравши відповідний тип у налаштуваннях, наприклад, «Встановлення мобільного софту».
Який сервіс підійде для відстеження якості рекламних кампаній та конверсії?
Для відстеження рекламних кампаній Google зручніше його сервіси (Google ADS, Google Analytics). Сторонні сервіси аналітики (APPFOLLOW, Firebase Analytics, Flurry, APPANNIE тощо) платні, але також зручні та надають розширені дані.
Як оптимізувати сторінку застосунку під час просування в App Store?
Зробити аналіз назви, тексту-опису та відгуків аудиторії щодо інших застосунків з вашої категорії (за наявності). Визначити актуальні частотні слова/фрази, які чітко відображають інструментарій ПЗ, включити їх у текст. Завантажити скріни та відеоролики. Активувати спливаюче вікно з проханням, щоб користувачі оцінили ПЗ та залишили відгук.
Які існують майданчики для просування застосунків?
Найбільш популярні магазини програм - App Store, ефективне просування додатків у Google Play Market. Ще магазини від виробників Android смартфонів (Xiaomi Market, Samsung Galaxy Apps, Sony Xperia Store, Huawei AppGallery тощо), незалежні магазини застосунків (Amazon Appstore, Opera Mobile Store, AppBrain тощо).
Які показники використовують App Store та Google Play Market для визначення позицій за стосунків у ТОП?
Точні показники приховані, щоб уникнути маніпуляцій. Проте є загальні критерії, визначені практикою самих власників застосунків:
загальна кількість інсталяцій.
число інсталяцій протягом 2-4 останніх днів;
оцінки/відгуки аудиторії.
наявність/кількість збоїв.
загальний показник видалень застосунку користувачами.
частотність запусків, повернення (щодня).
зовнішні посилання для застосунків (огляди, згадки у мережі). Істотний фактор для магазину Google Play.