Здивовані швидкістю просування свого сайту? Ви справді готові навантажити себе гігабайтами технічної та не тільки інформації? Набагато простіше бути трохи в темі, але реалізацію просування сайту залишити SEO-фахівцеві.
Безперечно, багато хто неодноразово чув про необхідність своєчасного проведення оптимізації сайту, але отримуючи рахунок, не зовсім розуміє, що таке SEO і навіщо потрібно SEO просування бізнес-проектам, хто такий SEO фахівець, в чому полягають його функції та взагалі чи то є потреба вдаватися до його послуг, якщо спочатку сайт створений за вищим розрядом і не повинен "пасти задніх".
У 21 столітті просування інтернет-магазинів та сайтів на просторах пошукових систем – це обов'язкова, але досить витратна складова рекламної кампанії.
Для того, щоб розставити всі крапки над «і», ми вирішили, що важливо докладніше розповісти, в чому полягає робота SEO оптимізатора, що впливає на швидкість просування, як апдейти Google можуть позначитися на рейтингу онлайн-сторінки. А щоб надати нашим клієнтам вичерпні відповіді, безпосередньо до створення статті ми залучили SEO спеціаліста групи IT компаній WebMate, що дозволило доповнити теорію практичними поясненнями, ремарками та рекомендаціями.
На перший погляд, може виникнути резонне питання: навіщо власнику сайту розбиратися, що таке CEO та заглиблюватись у цю тему та получати інформацію, яка нагадує «професійну кухню»? Насправді це важливо розуміти всім, хто приймає рішення про долю сайту, оскільки підсумкові витрати на SEO-просування є комплексом витрат на роботу з факторами ранжування сайту.
Почнемо з такого значущого показника, як регулярний апдейт одних із найбільш затребуваних пошукових систем – Яндекс та Google, від яких залежить рейтинг сайту. А потім поступово перейдемо, власне, до питання ролі оптимізатора, тобто розкажемо, навіщо SEO для бізнесу, чим займається SEO спеціаліст і чому без його послуг сайт ризикує стати невидимим.
CEO це ефективна робота сайту, оскільки на результати його просування впливають багато факторів.
Запитуємо у нашого SEO-фахівця, що можна сказати про фактори, які враховують Яндекс та Google?
«Пошукові системи Google та Яндекс враховують сотні факторів для того, щоб розподілити сайти за позиціями. Згідно зі статистикою, наданою самими компаніями, у Google близько 200 факторів ранжирування, а Яндекс вихвалявся, що у них - 800. Без знання та розуміння цих факторів, буде дуже важко, а часом навіть нереально, просунути сайт на ТОП-позиції пошуковиків».
Сьогодні поговоримо про пошукові системи та їх регулярні апдейти.
Як поводяться пошукові системи та що це означає для сайтів?
«Нині Google глобально оновлює свій алгоритм пошуку 2-3 рази на рік, Яндекс, зазвичай, раз на рік. У прагненні демонструвати актуальну, максимально якісну інформацію, яка найшвидше вирішуватиме питання користувача, Google та Яндекс оновлює свої алгоритми ранжирування.
«Вплив апдейтів пошукових систем може бути, як і дуже позитивним, так і трагічним для бізнесу. Оскільки деякі компанії, при неякісному просуванні, при черговому оновленні алгоритмів, можуть втратити до 80% трафіку на сайт».
Приклади, що буває при оновленні алгоритму:
Падіння сайту
Зростання сайту
SEO фахівець це той, хто робить сайт видимим для користувачів та пошукових систем. Для того, щоб впоратися із зовнішніми та внутрішніми обставинами, які безпосередньо впливають на сайт, обов’язково потрібна допомога фахівця з оптимізації.
SEO фахівець хто це? Це той, хто заради просування сайтів готовий вивчити усі 200 факторів ранжування Google, а також усі 800 факторів ранжування Яндекс, щоб згодом оптимізувати довірений йому сайт.
Завдання фахівців із просування сайтів – відстежувати та своєчасно реагувати на стрімкі зміни у сфері SEO. Тобто, як каже сам наш колега, «розуміти, що оновлюється, і підлаштовуватися під ці оновлення, а також прогнозувати, до чого ведуть усі зміни».
«SEO – це як мистецтво зводити будинок. Необхідно розуміти:
який фундамент і як правильно залити,
з якого матеріалу повинні бути стіни і як їх зводити,
як сформувати перекриття та стіни в будинку;
як підвести комунікації тощо».
Що має робити SEO спеціаліст?
«Для ТОП-10 у пошукових системах зараз недостатньо просто скреативити файні тематичні картинки, створити зручну навігацію сторінками, написати текст та вставити в них пошуковий запит. SEO просування – це система, яку потрібно знати та розуміти».
Які функції входять до завдань оптимізатора, щоб сайт опинився на високих позиціях у Google та Яндекс, відповідав потребам та бажанням своєї аудиторії, відрізнявся якістю, швидкістю, відповідав параметрам, заявленим пошуковими системами, але при цьому виявився зрозумілим та легким для сприйняття аудиторією?
«Роботи діляться на постійні та додаткові.
Постійні (кожні 30 днів):
пошук, розуміння та використання новітніх SEO трендів;
основна та додаткова оптимізація сторінок за запитами, щоб вони росли у пошуку, розробка функціоналу відповідно до вимог вибраних пошукових систем Google та Яндекс;
аналіз позицій сайту;
розробка SEO-стратегії з урахуванням ніші, на яку створено сайт;
технічний аудит сайту;
аналіз унікальності та якості текстів;
робота із зовнішніми посиланнями, які ведуть на сайт (аналіз, планування, закупівля, відбір сайтів для купівлі посилань за 10 показниками, подальша перевірка, прискорення їхньої індексації);
розширення семантики сайту (що продають та інформаційні сторінки);
Додаткові (нерегулярні):
Планування обсягу робіт та складання бюджету:
на зовнішні посилання;
для копірайтера (підготовка текстів);
для програмістів (для технічних рішень особливої складності)».
Це основна частина робіт, з чого складається бюджет на SEO, без урахування яких сайт буде просто черговим рядком на ваших візитівках, буклетах та видатками в бюджеті компанії на його створення.
Також варто відзначити, що ціна SEO, тобто комплексу робіт, спрямованих на просування, як і будь-якого іншого типу реклами, переважно залежить від охоплення (який за широтою аудиторії потрібно «продемонструвати Ваш сайт»). Тобто просування у локальному регіоні обійдеться у кілька разів дешевше, ніж охоплення території всієї країни, наприклад. Чим вище амбіції бізнесу щодо охоплення аудиторії, тим більший бюджет має бути закладений на SEO сайту.
SEO це регулярна робота з визначення місця (1,10 або 100) для Вашого сайту в пошуковій видачі, оскільки будь-яка пошукова система, як Яндекс або Google, керується певними принципами (факторами ранжування). Що це означає?
Коли пошукові системи викочують оновлення алгоритму, зазвичай вони це роблять протягом 1-2 тижнів. Перші результати видно вже першого дня, проте необхідно мінімум 2 тижні щоб алгоритм оновили повністю (це може кардинально змінити картину в ТОП видачі), і додаткові 2 тижні для аналізу.
SEO оптимізація - це комплекс робіт, направлених на просування сайту. Є компанії, які спеціалізуються на дослідженнях SEO і займаються оновленнями зокрема.
CEO фахівець це профі, які постійно вивчають фактори впливу на зростання/падіння сайтів, не пропускають появу досліджень щодо оновлення пошукової системи. Все це важливо, щоб своєчасно відреагувати та досягти високих позицій для сайтів клієнтів.
У результаті від початку оновлення алгоритмів пошукової системи проходить мінімум місяць, перед тим як у нас є всі дані для роботи з цим оновленням.
Ми вивчаємо всі оновлення Google та Яндекс за різні періоди. Це необхідно для розуміння тенденцій, факторів впливу, цілей та пріоритетів пошукових систем у сайтах та при просуванні.
При падінні позицій ми оперативно оптимізуємо сайт, тобто проводимо комплекс заходів, які піднімають сайт у ТОП, а саме:
оновлюємо та вдосконалюємо основний контент;
переглядаємо зовнішні посилання (відмовляємось від поганих посилань).
З кожним роком збільшує вплив технічна частина просування.
По-перше, наш улюблений Mobile First від Google акцентує, що зараз єдине, що має значення, це мобільна версія сайту (за статистикою майже 2/3 трафіку аудиторія споживає через смартфони).
Тому ми відстежуємо, щоб усі наші сайти були максимально крутими на смартфонах.
По-друге, швидкість завантаження сайту. Це також пов'язано зі смартфонами, тому швидкість завантаження сайту має велике значення.
По-третє, активно набирають вагу фактори E-A-T (Експертність Авторитетність Довіра). Це означає, що пошукові системи стають прискіпливими, звертаючи увагу не тільки на контент або сторінки, а й на те, наскільки можна довіряти даному сайту, на його інформативність загалом.
Наприклад, від інтернет-магазину обов'язково чекають наявність не тільки сторінок, що продають, а й інформаційних – експертних, тобто такі дані в окремих рубриках: ціни, контакти, сторінка «Про нас», умови доставки/оплати/повернення товарів.
А також дивляться, чи посилаються на сайт інші тематичні або навколотематичні ресурси, наскільки детально описані товари, чи є характеристики, тощо.
Ми, зі свого боку, враховуємо такі фактори, що дозволяє нам ефективно оптимізувати наші сайти.
Ми завжди на варті будь-яких апдейтів пошукових систем. Тому оновлення Google (травень 2020 року) ми зустріли з радістю. Все пройшло максимально позитивно, без стресів: наші сайти не впали. 50% сайтів залишилися на колишніх місцях і продовжують плавно зростати. А 50% сайтів значно зросли. Один із наших «підопічних» сайтів продемонстрував зростання у 3 рази.
Ми наголошуємо, що успіх роботи SEO залежить не тільки від уваги до деталей. Важливо вивчати більше тематичних форумів, спілкуватись на профільних каналах, читати відповідні блоги. Це дозволить отримувати максимум інформації щодо будь-якого оновлення».
«Якщо ви вирішили самотужки просувати сайт, будьте готові приділяти 4-5 годин щодня на моніторинг актуальної інформації з SEO та маркетингу. Така необхідність викликана стрімкими оновленнями та змінами у сфері онлайн-маркетингу. Вкрай важливо "тримати руку на пульсі" і "на хвилі", щоб встояти в жорсткій конкурентній боротьбі.
Для ефективного розподілу бюджету та досягнення високих результатів, ми все ж таки рекомендуємо звертатися до професіоналів, які закриють усі питання з інтернет-маркетингу і у вас буде час вести ваш бізнес, як і має керівник.
Ледве більше року тому до нас звернулася досить велика компанія, яка раптом втратила 80% свого трафіку. Раніше вони самостійно вели просування і навіть отримували досить гарний потік замовлень із пошукових систем. Але раптом все впало, що вкрай негативно вплинуло на бізнес.
Ми оперативно провели аналіз сайту і проблема опинилася в одній маленькій помилці. Сайт був досі на протоколі http, а Google до цього 2 останні роки попереджав, щоб усі перейшли на більш захищений протокол https. В результаті компанія втрачала прибуток через те, що не знала цього і більше 6 місяців (період, під час якого ми активно відновлювали позиції сайту після падіння). Звісно, що вчасне втручання професійного спеціаліста CEO це б не допустила.
З кожним новим оновленням Google та Яндекс, у питаннях просування сайтів подібних дрібниць стає все більше і більше».
Бажаєте результату? Не витрачайте свій час, не ризикуйте своїм бізнесом. Особливо зараз, коли онлайн складова бізнесу витісняє звичні, офлайн методи взаємодії з аудиторією.
Звертайтеся до групи IT компаній WebMate і ми візьмемо на себе просування сайтів, контекстну рекламу, рекламу в соціальних мережах, створення анімаційних рекламних роликів та багато іншого, що сприятиме розвитку Вашої компанії в мережі та приноситиме реальний прибуток.