Сьогодні бізнес активно рекламує свої товари та послуги в акаунтах соціальних мереж, вкладає кошти та час у розвиток власних сайтів, запускає мобільні програми. Якщо як працювати з першими двома інструментами просування бізнесу більшості більш-менш зрозуміло, то з мобільними додатками все трохи складніше: після того, як програма створена, її успішно додають до магазинів програм Apple і Google, а після цього етапу, найчастіше, процес гальмується.
Бізнес ставить резонні питання:
Що тепер? Які наступні кроки робити?
Як зайняти лідерські позиції у конкурентній боротьбі за свою аудиторію, адже завдання не просте.
За результатами досліджень аналітиків Sensor Tower, у Google Play, наприклад, понад 2,8 млн додатків, а в Apple App Store - близько 2 млн додатків для iOS.
Ми, як міжнародна група IT компаній WebMate, наголошуємо: на наступному етапі слід підключати ASO. Ми збираємось зараз розповісти саме про це, а також про те, чим є і для чого потрібна пошукова оптимізація мобільних додатків, для яких бізнес-завдань дозволяє знайти рішення та коли слід чекати результати .
Якщо ви маркетолог у завданнях якого просування мобільного додатка або ви самі створили мобільний додаток, запустили його або тільки збираєтеся, дана інформація буде важливою та корисною для успіху вашого «дітища».
App Store Optimization (скорочено ASO) є деяким комплексом чітко спланованих заходів, спрямованих на оптимізацію мобільних додатків. Пошукова оптимізація – це чіткі процеси, які дозволяють зібрати та обробити дані, скласти не просто рекомендації щодо роботи з додатком, а підкріпити їх вагомими аргументами на основі метаданих, наприклад, а також сформувати стратегію, спираючись на конкретні показники.
Звернемося до ключових блоків у маркетингу мобільних додатків:
В даний момент нас цікавить безпосередньо ASO, що є одним з трьох напрямків роботи з органікою.
Робота з блоком пошукової оптимізації – це безперервний процес, який потребує регулярної уваги профільного фахівця.
Іншими словами, ASO передбачає постійну роботу, необхідну протягом усього періоду існування мобільного додатка.
Причина? Зміна застосування як такого, неминуча поява нових геолокацій, зростання рівня конкуренції.
Пошукова оптимізація програми (мобільного) важлива його успішного існування, тобто. затребуваності в аудиторії.
По-перше, пошук може похвалитися значними обсягами трафіку
По-друге, так звана якість користувачів – на високому рівні.
По-третє, ASO дає шанс виділитися серед конкуруючих додатків, вступаючи в боротьбу за аудиторію виключно з обмеженим пулом додатків (не розпорошуючись на всю видачу), адже і так потрібно докласти маси зусиль, щоб не тільки розмістити додаток, але й щоб його помітила аудиторія.
Пошукова оптимізація мобільних програм необхідна для реалізації наступних цілей:
Збільшити видимість мобільного додатка в пошуку;
Збільшити конверсію в установку на сторінці мобільної програми кожного джерела трафіку;
Отримати приріст інсталяцій;
Підняти позиції за ключовими фразами/словами та категоріями;
Поліпшення конверсії;
Підвищити привабливість програми у власних очах аудиторії;
Сприяти зростанню прибутку.
Завдяки пошуковій оптимізації вдається вирішити такі завдання:
Збільшити установки з пошуку програм
Зменшити загальний CPI (індекс споживчих цін).
Опис, переваги, цілі та завдання пошукової оптимізації для мобільного додатка – це все здорово та цікаво, але бізнес хвилює одне з ключових питань – коли ж можна розраховувати на результат?
Якщо мобільний додаток був обділений навіть основною (базовою) оптимізацією, то навіть при роботах з пошукової оптимізації, не варто розраховувати на хороші результати протягом перших 30 днів, так само як і на окупність ASO . На цьому (стартовому) етапі це трапляється досить рідко.
ASO: кому це потрібно
Переваги пошукової оптимізації мобільних програм не можуть не тішити, але чи правда, що всім без винятку це потрібно? А якщо ні, то кому варто звернути увагу на ASO? Якщо при запуску мобільного додатка чекаєте на зростання інсталяцій – ASO (оптимізація мобільного додатка) вам точно необхідна, адже аудиторія шукає програми переважно у пошуку віртуальних магазинів.
Якщо оптимізуватимете додаток – його, відповідно, бачитимуть більше користувачів, оскільки він опиниться в ТОП-листі відповідно до релевантними ключовими словами, що в рази підвищує його шанси потрапити до смартфонів користувачів.
Підведемо підсумки
Важливість ASO , пошукової оптимізації мобільного додатка, незаперечна. Однак успіх від її застосування залежить від ряду факторів, наприклад:
категорія пропозиції та ринкова ніша, яка обрана для програми;
Від цього залежить обсяг пошукового та брендового трафіку та вибір стратегії. Деякі вимагають підвищеної уваги до розвитку базової пошукової оптимізації та бренду. Іншим важлива регулярна робота над пошуковою оптимізацією.
забезпечення комплексу різних видів трафіку:
платний. Впливає на зростання позицій у пошуку/чартах;
органічний. Позитивно позначається мінімізації загальної вартості трафіку з кожного джерела.
налаштування регулярної роботи.
Бажаєте, щоб мобільний додаток, який ви запускаєте, став успішним і затребуваним у аудиторії, тоді готуйтеся довіритися фахівцеві та налаштуватися на довгострокову роботу, адже ASO — це не разова активність, а регулярна робота з удосконалення позицій у магазинах з продажу додатків, постійний аналіз та оцінка.
Звертайтесь!
Фахівці міжнародної групи IT компаній WebMate знаються на тонкощах ASO і знають, як працювати на результат!
ПИТАННЯ/ВІДПОВІДЬ
Чому потрібна робота у зв'язці з платним трафіком?
платний трафік суттєво впливає на органічний (зростання позицій у пошуку/чартах).
наявність загальної вирви креативів дозволяє досягти зниження вартості закупівлі.
зростання органічного трафіку призводить до загального зниження CPI.
мають спільну систему звітності.
Хто займається ASO?
Роботи, спрямовані на пошукову оптимізацію мобільних додатків, повинен виконувати профільний менеджер - ASO-фахівець.
Які ключові завдання покладено на ASO-фахівця?
зібрати семантичне ядро;
ітерації текстової/візуальної оптимізації та вимірювання їх ефективності (вимагає регулярної уваги);
локалізація на мови;
підготувати метадані;
проводити моніторинг та керувати пошуковими запитами;
аналізувати конкурентні ASO-стратегії;
складати звіти.
Чому важливо володіти інструментами ASO?
Без розуміння інструментів істотно ускладнюється процес систематизації діяльності, а також повний обсяг роботи в процесі збору ключових слів, моніторингу, аналізу ефективності. Якщо все вищезгадане робити вручну, знижується ефективність.
Кожна система мотивації спирається на такі напрямки, як якісні та кількісні метрики, включаючи підвищення рівня органічних установок (вважається ключовою кількісною метрикою), зростання конверсій за різними джерелами трафіку (сторінка додатка до інсталяції, з картки додатка на його сторінку, з картки додатка до встановлення ), підвищення рейтингу (надає вплив на позиції).