Київ
Українська
Контекстна реклама в інтернеті: ключ до успіху вашого бізнесу

Контекстна реклама в інтернеті: ключ до успіху вашого бізнесу

Зміст статті:

  1. Визначення цілей рекламної кампанії
  2. Аналіз ключових слів
  3. Створення рекламних оголошень
  4. Вибір платформи та налаштування цільових параметрів
  5. Бюджетування та ставки
  6. Тестування та оптимізація рекламних кампаній
  7. Використання додаткових функцій та інструментів

Реклама свого бізнесу в інтернеті - завдання важливе, але нелегке. Для вдалого просування товарів чи послуг існує принаймні кілька методів. Один із найбільш ефективних - це контекстна реклама. 

Контекстна реклама або PPC (Pay Per Click - з англ. "платити за клік) - це один із найефективніших та найпопулярніших видів реклами в інтернеті. Вона дозволяє відображати оголошення користувачам, що шукають інформацію у пошукових системах. Така реклама може бути у вигляді текстових оголошень, банерів, відеороликів, які стають видимими користувачу на підставі його запитів, відвідання сайтів та тем, яким він приділяє увагу. 

Значення контекстної реклами у сучасному цифровому маркетингу

PPC у сучасному цифровому маркетингу є потужним інструментом, адже дозволяє досягати високої ефективності та релевантності для тих, хто зацікавлений у вашому товарі чи послузі. 

Огляд основних платформ для контекстної реклами

Нині існує кілька популярних платформ для налаштування контекстної реклами, які допомагають рекламодавцям ефективно просувати свої продукти та послуги в інтернеті.

  1. Google Ads. Це найбільший у світі онлайн-сервіс, через який можна запустити рекламу в пошуку з оплатою за клік (РРС). До переваг Google Ads можна віднести доступ до мільярдів користувачів та широкі можливості налаштувань. 
  2. Facebook Ads. За допомогою цієї платформи можна просувати товари чи послуги через багатомільйонну соціальну мережу з використанням передових технологій. Вона дозволяє створювати яскраві та ефективні рекламні оголошення, які можна за невеликі кошти спрямовувати на свою цільову аудиторію
  3. Microsoft Advertising - це платформа онлайн реклами, яка належить корпорації Microsoft. Тут менше конкуренції порівняно з Google Ads, є доступ до користувачів Bing та Yahoo. Тому ціна за клік може бути більш доступною. 
  4. AdRoll. Це сервіс, який фокусується на ретаргетингу для рекламних кампаній. 
  5. Taboola - це платформа, яка має широке охоплення аудиторії і високоякісний трафік. Вона допомагає компаніям будь-якого розміру керувати трафіком веб-сайтів. 

Визначення цілей рекламної кампанії 

Точне визначення мети рекламної кампанії - це запорука успіху. Від того наскільки конкретно буде поставлене завдання залежить рекламна стратегія. 

контекстная реклама в google яндекс PPC

Якщо товар чи послуга тільки виходять на ринок і ще не відомі широкому загалу, головною метою рекламної кампанії стане інформування про його переваги та можливість придбання. У тому випадку, якщо продукт чи послуга уже знані в інтернет-просторі, але мало чим відрізняються від аналогічних пропозицій конкурентів, головною метою рекламної кампанії стане формування його виняткового іміджу в очах потенційних споживачів. 

Встановлення чітких цілей (підвищення видимості бренду, залучення трафіку на сайт, генерація лідів, тощо)

Перш, ніж розпочати рекламну кампанію, потрібно розробити чіткий план дій і визначити терміни. Насамперед варто зосередитись на підвищенні видимості бренду в очах цільової аудиторії. Для цього потрібно визначити релевантні ключові слова, що пов'язані з брендом, створювати власні рекламні банери, які привертають увагу, ефективні лендінг-сторінки для переадресації від рекламних оголошень, моніторити конкурентів та стежити за їхніми рекламними стратегіями. 

Важливою технологією рекламного просування є залучення трафіку на сайт та генерація лідів. Трафік - це клієнти. Чим більше цільової аудиторії відвідає сайт, тим вищий прибуток. Генерація лідів - це зворотній зв'язок, тобто отримання контактної інформації від зацікавлених споживачів.

Визначення цільової аудиторії

Визначення цільової аудиторія - це альфа і омега успішної рекламної стратегії. Слід створити портрет ідеального покупця, зрозуміти його інтереси і слабкі сторони. Потрібно збагнути про нього безліч факторів - вік, стать, пріоритети, рівень прибутків, місце проживання тощо.

Окрім того, цільова аудиторія - це не просто зацікавлені люди, але й ті, які потенційно готові придбати ваш товар чи послугу. Власне на них і має бути спрямованим ваш бізнес. Для кожного сегменту бізнесу цільова аудиторія своя. Наприклад, мешканець невеликого населеного пункту навряд чи зацікавиться автомобілями преміум-класу, здебільшого клієнтами елітних автосалонів є жителі мегаполісів. Засоби для схуднення - це продукт переважно спрямований на жінок. Дорогий смартфон не зацікавить людей літнього віку, в їхніх пріоритетах кнопкові телефони для зв'язку з рідними. 

Аналіз ключових слів

Ключові слова - це запити, за якими користувачі шукають у пошукових системах те, що їх цікавить. Вони максимально відображають сутність рекламованих товарів чи послуг. Від правильного використання ключових слів залежить успішність вашої реклами. Аналіз ключових слів - це їхня перевірка на сайті, при якій проводиться аудит, досліджується щільність таких слів на сторінці та релевантність контенту. 

Використання інструментів для дослідження ключових слів

Існує кілька інструментів, які можна використовувати для підбору, дослідження ключових слів та планування стратегії контекстної реклами. Ось деякі з них:

  1. Google Keyword Planner. Це інструмент від Google Ads, який дозволяє перевіряти популярність ключових слів та знаходити нові ідеї. 
  2. SEMrush. З його допомогою можна вивчати ключові слова конкурентів та визначати їхню ефективність. Для нього доступні довгі ключові слова. 
  3. Wordstat google Україна - безкоштовний сервіс, у якому доступні інструменти для підбору ключових слів та перегляду пошукових підказок. Як бонус у цьому сервісі є детальна статистика й інформація про використання ключів за місяць.  
  4. Rank Tracker - інструмент пошуку ключових слів, який дозволяє досліджувати понад 400 пошукових систем.
  5. Ubersuggest допомагає знаходити нові ідеї для ключових слів та оцінювати їхню конкурентоспроможність. 
  6. KeywordTool генерує ідеї ключових слів, використовуючи дані з Google, YouTube, Bing тощо. 

Правильно підібрані інструменти заощадять ваш час і гроші. 

Вибір ключових слів за конкурентністю та вартістю кліка

Вибір ключових слів залежить від конкурентної обстановки та вартості кліка. Ціна за клік або CPC - це сума, яку рекламодавець сплачує щоразу, коли на оголошення натискають і потенційний клієнт переходить на сайт. 

Створення списку негативних ключових слів

У контекстній рекламі не всі запити корисні для конверсії, отже запорукою успіху є можливість грамотно підібрати мінус-слова. Це слова, які використовуються поруч і ключовими і генеруються для того, щоб відсікти нерелевантні пошукові запити та нецільового користувача ще до того як він побачить рекламне оголошення. 

Наприклад, якщо ви займаєтесь продажем книг, то вашими мінус-словами буде "скачати", "безкоштовно". Якщо ви продаєте золоті ювелірні прикраси, то за запитом "придбати сережки у Києві" ваше оголошення може бути показане користувачеві, а от за запитом "срібні сережки" - користувач його не побачить. У цьому випадку мінус-словом стане "срібні".

Набір слів або фраз, які потрібно виключити з ваших рекламних кампаній, називається список мінус слів. Наприклад, вони можуть бути такими:

- дорогий;

- низька якість;

- проблеми;

- шахрайство;

- оманливий;

- безглуздий.

У цілому мінус-слова залежать від конкретного контексту чи того товару чи послуги, яку ви рекламуєте. 

Створення рекламних оголошень

Аби створити ефективне рекламне оголошення, яке б точно принесло прибуток вашому бізнесу, необхідно:

  1. Враховувати інтереси та потреби цільової аудиторії.
  2. Підкреслити унікальність рекламованого продукту. 
  3. Бути візуально привабливим, щоб привернути увагу користувачів.
  4. Створювати лаконічні і зрозумілі повідомлення.
  5. Містити заклик до дії ("тільки сьогодні діє знижка 30%").
  6. Проводити тестування аби визначити які елементи привертають увагу і конвертуються у продажі. 

Розробка привабливих та ефективних рекламних текстів

Рекламний текст має певні особливості, які роблять його успішним.

  1. Конкретика. Аби рекламний текст працював потрібно відразу привернути увагу клієнта. Не варто робити довгий вступ, слід відразу зосередитись на головному і викласти суть. 
  2. Лаконічність та проста лексика. Потрібно уникати громіздких конструкцій, складних мовних зворотів. Текст має бути чіткий, конкретний і зрозумілий вашій цільовій аудиторії або широкому колу споживачів. 
  3. Самобутність. Текст має бути оригінальним, написаним живою мовою, без заскорузлих кліше і канцеляризмів. Він повинен зацікавити і привернути увагу. 
  4. Основа ідея. Рекламний текст повинен мати головну думку і чітко доносити її до користувача.
  5. Орієнтованість на споживача. Слід дати зрозуміти потенційному покупцю які він отримає переваги, якщо придбає ваш товар чи послугу. 
  6. Емоційна залученість. Аби викликати інтерес споживача важливо викликати у нього емоції. Тому включайте у ваш текст яскраві образи та емоційні тригери. 
  7. Заклик до дії (CTA - Call To Action) - елемент, який підштовхує користувачів до виконання певних дій ("Поспішайте, поки діє акція").

PPC спеціалісти використовують також низку технік побудови ефективних рекламних оголошень. (AIDA, ODC, PADS тощо), використовуючи які ви зможете активно продавати ваш товар чи послугу. 

Використання динамічних рекламних оголошень для персоналізації

Динамічні рекламні оголошення (DSA) - це різновид оголошень, які створюються автоматично на основі змісту сайту. Це найпростіший спосіб знайти клієнтів, базуючись на вашу рекламну пропозицію. Такий формат підходить для інтернет-магазинів з великою кількістю товарів. Клієнту не потрібно створювати багато банерів, досить каталогу товарів та загального шаблону. 

Використовуючи динамічні оголошення, можна адаптувати контент до індивідуальних характеристик  користувачів, покращити результати та залучити більше уваги вашої цільової аудиторії. 

Важливість візуального контенту у контекстній рекламі

Візуальний контент став рушійною силою у світі цифрового маркетингу. Адже сучасним людям в еру кліпового мислення часто просто не вистачає терпіння читати великі рекламні тексти, значно простіше сприймати світ через короткі яскраві образи. 

Зображення, відео, інфографіка та слайд-шоу мають здатність привертати увагу та викликати емоції. Окрім того, високоякісні зображення приваблять більшу аудиторію, сприятимуть збільшенню впізнаваності та популярності бренду та підвищать ваш рейтинг у пошукових системах. 

Вибір платформи та налаштування цільових параметрів

Вибір платформи для контекстної реклами залежить від ЦА та бізнес-цілей. Наприклад, Google Ads зазвичай використовується для пошукової контекстної реклами, а Facebook Ads - для соціальної. Під час налаштування параметрів варто сфокусуватися на визначенні ключових слів, аудиторії та бюджеті. Таким чином максималізується ефективність рекламної кампанії. 

Переваги та недоліки основних рекламних платформ

Аби досягнути того, щоб про ваш бренд дізналась велика кількість користувачів, варто обирати ефективні майданчики для комунікації з цільовою аудиторією. 

  1. Google Ads. Займає топову позицію у рейтингу платформ для розміщення реклами в інтернеті. Цей майданчик має велике охоплення пошукової та медійної мережі в інтернеті. Реклама стає видимою відразу після розміщення, а отже на ваш веб-ресурс відразу починають приходити клієнти. Плату беруть лише за результат. 

Недоліки. Великий бюджет і значна кількість конкурентів. 

  1. Facebook Ads охоплює величезну аудиторію, забезпечує можливість деталізованого таргетингу за інтересами, географією та демографією. Має потенціал органічного поширення, а отже велика ймовірність безкоштовного трафіку. 

Недоліки. Низька якість отриманих заявок та жорстка модерація. 

  1. Microsoft Advertising легка для використання, дозволяє досягати користувачів пошукової системи Bing, має менший конкурентний тиск у порівнянні з Google Ads, а отже ціна за клік може бути меншою. 

Недоліки. Обмежена аудиторія, має менше інструментів та функціоналу.

Налаштування геолокації, часу показу оголошень та інших цільових параметрів

Гіперлокальний таргетинг - це обмеження на демонстрування реклами лише на певній території. Якщо є згода на обробку персональних даних (у даному випадку геолокації), потенційний клієнт почне бачити рекламні повідомлення про послуги, які надаються на заданій території (наприклад, салони краси, кав'ярні, крамниці). Це допоможе зменшити розсіювання та забезпечити більшу релевантність, а також скоротити витрати, не показуючи рекламні оголошення тим, хто ніколи не буває у певній локації. 

На деяких рекламних майданчиках можна обрати дні тижня і час доби, коли мають показуватися оголошення. Наприклад, це може бути у робочий час, коли ви матимете можливість відповідати на дзвінки клієнтів. Так ви не платитимете за кліки, здійснені в неробочі години. 

Інші цільові параметри, такі як вік, стать інтереси ЦА також важливі для оптимізації ефективності рекламної кампанії. 

Бюджетування та ставки

Бюджет - це максимальна сума, яку компанія може витратити за рекламний день. При цьому фактичні витрати можуть бути нижчими. Для більшої ефективності слід ретельно обирати ключові слова та цільову аудиторію. Варто також вирахувати CPC (вартість за клік) та CPM (вартість за 1000 показів) та спостерігати за співвідношенням прибутку до витрат (ROAS).

контекстная реклама в google яндекс PPC

Стратегії розподілу бюджету

Розподіл бюджету в контекстній рекламі є одним з основних моментів як на етапі запуску кампанії, так і в процесі ведення та змін підходів. У стратегіях розподілу бюджету у PPC важливо розставити пріоритети та збалансувати ресурси для поліпшення результатів. Ось деякі з ключових стратегій:

  1. Розподіл бюджету на частини - 70/20/10, де 70% бюджету виділяються на конверсійні кампанії, 20% йде на розширення основних кампаній і 10% - на тестування. 
  2. За різними ключовими словами та оголошеннями, враховуючи їхню значимість для ЦА.
  3. Розподіл коштів, враховуючи різні етапи воронки продажів.
  4. За типами кампаній. Розподіл залежить від бізнес-цілей. Наприклад, 100% відсотків бюджету може йти на банерну рекламу або на відеоматеріали.  
  5. Виходячи зі структури зібраної семантики. 

Визначення ставок за клік (CPC) або за показ (CPM)

Вартість реклами частково залежить від моделі оплати. Найпоширенішими є CPC (за клік) та CPM (за показ). 

Ціна за 1 клік = ціні за 1000 показів.

  1. CPC (Cost Per Click). Ця модель платежу означає, що ви платите тільки  тоді, коли користувачі клікають на ваше оголошення. Чим більше користувачів натиснуло на ваше посилання, тим швидше витрачається бюджет. 

Це може бути ефективно, якщо ваша головна мета - залучити трафік на ваш інтернет-ресурс. 

Вартість встановлюється за принципом аукціону. Хто більше заплатив, той став видимим для користувачів.

  1. CPM (Cost Per Mille). При цьому способі вартість реклами визначається за тисячу показів оголошень. У цьому випадку не мають значення переходи за посиланням. 

Може бути корисним для популяризації бренду.

Ставка за показ розраховується за формулою: вартість розміщення реклами/прогноз за кількістю переглядів х 1000 показів. 

Наприклад: вартість розміщення рекламного банера на сайті - 10 000 гривень на місяць. Припустимо, що на сайт за цей період заходять 50 000 користувачів. Розраховуємо 10 000 грн. / 50 000 користувачів х 1000 показів = 200 гривень. 

Оптимізація витрат

Цілком можливо вплинути на вартість контекстної реклами. Її оптимізація може зменшити ціну на місяць. Для цього PPC спеціалісту необхідно зробити певні кроки.

1 Регулярно оновлювати список ключових слів. Спрямовувати більший бюджет на ключові слова з високою конверсійністю. 

  1. Проводити А/B тести для порівняння заголовків, зображень чи текстів. Оптимізовувати кампанії на підставі результатів цих тестів. 

3 Геотаргетинг. Спрямовувати бюджет на регіони, де цільова аудиторія є більш активною. Використовувати географічну таргетизацію для адресного спрямування. 

4 Моніторити конкурентів. Спостерігати та реагувати на дії конкурентів. Збалансовувати оголошення для більшої конкурентоспроможності. 

  1. Контролювати бюджет. Оптимізовувати розподіл коштів, видаляти менш ефективні аспекти та збільшувати вдалі кейси.

Тестування та оптимізація рекламних кампаній

Для того, щоб досягти бажаних результатів, потрібно не лише налаштувати рекламні канали, написати цікаве оголошення та спланувати бюджет, але й тестувати та оптимізувати свої стратегії. Це допоможе  раціонально використовувати витрати та вдосконалити маркетинг. 

  1. Тестування ефективності дозволяє визначити які елементи рекламної кампанії працюють краще, також допомагають підвищити рівень конверсії та ROI (рентабельність інвестицій).
  2. Покращення відносин зі споживачами. Стимулює створити більш релевантне та персоналізоване рекламне повідомлення. 
  3. Аналіз трендів та змін. Ринкові умови часто змінюються і тестування дозволяє швидко і ефективно реагувати на ці зміни, відстежувати реакцію на них споживачів. 
  4. Заощадження ресурсів. Оптимізація дозволяє зменшити маркетинговий бюджет і уникнути марних витрат. 
  5. Зростання конкурентоспроможності. Компанії, які займаються оптимізацією та тестуванням мають переваги на ринку і врешті збільшують свої прибутки.  

A/B тестування рекламних оголошень

A/B або спліт-тестування - це метод порівняльного аналізу двох версій рекламних оголошень. Застосовується для аналізу заголовків, описів, візуальних елементів, наприклад, банерів та відеоматеріалів. А - це базове налаштування, B - експериментальний елемент. Мета спліт-тестування визначити найкращий з двох варіантів і відповідно зрозуміти який із них буде більш ефективним. 

Аналіз показників ефективності (CTR, конверсійність, ROI)

Ключовий етап роботи з рекламною кампанією - це аналіз її ефективності. За допомогою цього інструменту ми розуміємо що працює, а що ні, генеруємо ідеї щодо покращення результату, тестуємо їх і знову оцінюємо ефективність. 

Основні показники ефективності контекстної реклами:

  1. CTR (Click Through Rate - клікабельність) демонструє відношення кількості кліків на оголошення до кількості його переглядів. Він вимірюється за формулою:

CTR = (кількість кліків/кількість переглядів) х 100.

  1. CR (Conversion Rate - коефіцієнт конверсії) - це співвідношення кількості відвідувачів ресурсу, які виконали цільові дії, до загальної кількості відвідувачів. 

CR = (сума цільових дій/всі відвідувачі) х 100.

  1. ROI (Return On Investment) - окупність або рентабельність інвестицій. Це фінансовий коефіцієнт, який демонструє прибутковість або збитковість бізнесу і розраховується на підставі двох величин: прибутку від інвестицій і їх розміру.

ROI = (прибутки - витрати/витрати) х 100.

Постійна оптимізація за допомогою аналітики

Щоб зрозуміти чи працює ваша рекламна стратегія необхідно проводити аналітику та відстеження даних, щоб вивчити як користувачі взаємодіють з вашим оголошенням. Варто аналізувати конверсії, кліки, перегляди та інші ключові параметри. Це допоможе з'ясувати, які елементи рекламної кампанії працюють найкраще, а де є потреба в оптимізації. 

Використання додаткових функцій та інструментів

Коли ми говоримо про додаткові функції та інструменти в контекстній рекламі, то мова насамперед іде про розширення, тобто більш детальну інформацію: уточнення, додаткові посилання, відгуки, номери телефонів, адреси тощо. Сюди можна додати А/B-тестування оголошень, геотаргетинг, динамічні відображення та розширені аудиторії на основі інтересів чи конверсій. 

Ремаркетинг для повторного залучення відвідувачів сайту

Ремаркетинг - це показ реклами користувачам, які вже відвідували сайт рекламодавця. При першому відвідуванні інтернет-ресурсу дуже мало користувачів зважуються на покупки, але це не означає, що ви їх втратили. За допомогою ремаркетингу можна показувати контекстні рекламні оголошення саме цьому відвідувачу, коли він заходить на різні сайти контекстно-медійної мережі. Внаслідок цього ефективність реклами підвищується і користувач стає покупцем. 

Використання розширень оголошень для підвищення ефективності

Розширення оголошень дає можливість внести додаткову інформацію у рекламу і надати потенційному клієнту всі необхідні дані. Наприклад, про ціну, контактні телефони продавця, знижки, геолокацію тощо. Можливість налаштування розширень дає багато переваг: підвищення трафіку та конверсію, покращення якості, оголошення стає більшим, а отже і більш видимим тощо. Це ефективний спосіб підвищити клікабельність і залучити нових клієнтів. 

Поділитись у соц. мережах
Відео відгуки про нас
technologia-group.com
Валентина Баштова
Директор з маркетингу
​idsmart.kz
Тімур Османов
Генеральний директор
​ak-cent.kz
Ольга Капітова
Куратор інтернет-проєктів
oschadbank.ua
Неля Руденко
Head of SMM
​apsgroup.kz
Максим Ізмайлов
Директор
satec.kz
Саят Каліков
Директор
​enrol.psi.kyiv.ua
Микита
Менеджер з комунікацій та маркетингу
Відгуки наших клієнтів
Чому ми досягаємо результатів?
Експертиза
Ми використовуємо перевірені інструменти для підвищення окупності рекламних інвестицій та прибутковості вашого бізнесу.
Оперативність
Всі ваші запити та дзвінки обробляються протягом двох робочих годин.
Постійна підтримка проекту
Численна команда фахівців забезпечує безперервну роботу проекту.
Прозорість процесів
Webmate працює на відкритих облікових записах, дозволяючи вам відстежувати проект в реальному часі.
WEBMATE У ЦИФРАХ
500+
клієнтів вже збільшили свій прибуток, працюючи з нами
3000+
рекламних кампаній налаштували наші спеціалісти
3+
років зі статусом  
Premier Google Partner
100+
дудл-відео вже підвищує обсяг продажів наших клієнтів
Наші сертифікати
изображение В штате Webmate работают 35 сертифицированных специалистов
картинка Сертифицированные специалисты по аналитике
сертифицированные специалисты gtm
сертифицированное агенство yandex директ
Наші клієнти
Надіслати заявку на попередній прорахунок
Loading...
Україна
Київ, ЖК "Галактика", вул. Є. Сверстюка, 6А,
секція А, 2 пов., офіс А7
WEBMATE У СОЦ МЕРЕЖАХ
Залишилися питання?
Задати питання спеціалісту
2023 © WebMate - Агенція інтернет-маркетингу