Зміст статті:
Реклама свого бізнесу в інтернеті - завдання важливе, але нелегке. Для вдалого просування товарів чи послуг існує принаймні кілька методів. Один із найбільш ефективних - це контекстна реклама.
Контекстна реклама або PPC (Pay Per Click - з англ. "платити за клік) - це один із найефективніших та найпопулярніших видів реклами в інтернеті. Вона дозволяє відображати оголошення користувачам, що шукають інформацію у пошукових системах. Така реклама може бути у вигляді текстових оголошень, банерів, відеороликів, які стають видимими користувачу на підставі його запитів, відвідання сайтів та тем, яким він приділяє увагу.
PPC у сучасному цифровому маркетингу є потужним інструментом, адже дозволяє досягати високої ефективності та релевантності для тих, хто зацікавлений у вашому товарі чи послузі.
Нині існує кілька популярних платформ для налаштування контекстної реклами, які допомагають рекламодавцям ефективно просувати свої продукти та послуги в інтернеті.
Точне визначення мети рекламної кампанії - це запорука успіху. Від того наскільки конкретно буде поставлене завдання залежить рекламна стратегія.
Якщо товар чи послуга тільки виходять на ринок і ще не відомі широкому загалу, головною метою рекламної кампанії стане інформування про його переваги та можливість придбання. У тому випадку, якщо продукт чи послуга уже знані в інтернет-просторі, але мало чим відрізняються від аналогічних пропозицій конкурентів, головною метою рекламної кампанії стане формування його виняткового іміджу в очах потенційних споживачів.
Перш, ніж розпочати рекламну кампанію, потрібно розробити чіткий план дій і визначити терміни. Насамперед варто зосередитись на підвищенні видимості бренду в очах цільової аудиторії. Для цього потрібно визначити релевантні ключові слова, що пов'язані з брендом, створювати власні рекламні банери, які привертають увагу, ефективні лендінг-сторінки для переадресації від рекламних оголошень, моніторити конкурентів та стежити за їхніми рекламними стратегіями.
Важливою технологією рекламного просування є залучення трафіку на сайт та генерація лідів. Трафік - це клієнти. Чим більше цільової аудиторії відвідає сайт, тим вищий прибуток. Генерація лідів - це зворотній зв'язок, тобто отримання контактної інформації від зацікавлених споживачів.
Визначення цільової аудиторія - це альфа і омега успішної рекламної стратегії. Слід створити портрет ідеального покупця, зрозуміти його інтереси і слабкі сторони. Потрібно збагнути про нього безліч факторів - вік, стать, пріоритети, рівень прибутків, місце проживання тощо.
Окрім того, цільова аудиторія - це не просто зацікавлені люди, але й ті, які потенційно готові придбати ваш товар чи послугу. Власне на них і має бути спрямованим ваш бізнес. Для кожного сегменту бізнесу цільова аудиторія своя. Наприклад, мешканець невеликого населеного пункту навряд чи зацікавиться автомобілями преміум-класу, здебільшого клієнтами елітних автосалонів є жителі мегаполісів. Засоби для схуднення - це продукт переважно спрямований на жінок. Дорогий смартфон не зацікавить людей літнього віку, в їхніх пріоритетах кнопкові телефони для зв'язку з рідними.
Ключові слова - це запити, за якими користувачі шукають у пошукових системах те, що їх цікавить. Вони максимально відображають сутність рекламованих товарів чи послуг. Від правильного використання ключових слів залежить успішність вашої реклами. Аналіз ключових слів - це їхня перевірка на сайті, при якій проводиться аудит, досліджується щільність таких слів на сторінці та релевантність контенту.
Існує кілька інструментів, які можна використовувати для підбору, дослідження ключових слів та планування стратегії контекстної реклами. Ось деякі з них:
Правильно підібрані інструменти заощадять ваш час і гроші.
Вибір ключових слів залежить від конкурентної обстановки та вартості кліка. Ціна за клік або CPC - це сума, яку рекламодавець сплачує щоразу, коли на оголошення натискають і потенційний клієнт переходить на сайт.
У контекстній рекламі не всі запити корисні для конверсії, отже запорукою успіху є можливість грамотно підібрати мінус-слова. Це слова, які використовуються поруч і ключовими і генеруються для того, щоб відсікти нерелевантні пошукові запити та нецільового користувача ще до того як він побачить рекламне оголошення.
Наприклад, якщо ви займаєтесь продажем книг, то вашими мінус-словами буде "скачати", "безкоштовно". Якщо ви продаєте золоті ювелірні прикраси, то за запитом "придбати сережки у Києві" ваше оголошення може бути показане користувачеві, а от за запитом "срібні сережки" - користувач його не побачить. У цьому випадку мінус-словом стане "срібні".
Набір слів або фраз, які потрібно виключити з ваших рекламних кампаній, називається список мінус слів. Наприклад, вони можуть бути такими:
- дорогий;
- низька якість;
- проблеми;
- шахрайство;
- оманливий;
- безглуздий.
У цілому мінус-слова залежать від конкретного контексту чи того товару чи послуги, яку ви рекламуєте.
Аби створити ефективне рекламне оголошення, яке б точно принесло прибуток вашому бізнесу, необхідно:
Рекламний текст має певні особливості, які роблять його успішним.
PPC спеціалісти використовують також низку технік побудови ефективних рекламних оголошень. (AIDA, ODC, PADS тощо), використовуючи які ви зможете активно продавати ваш товар чи послугу.
Динамічні рекламні оголошення (DSA) - це різновид оголошень, які створюються автоматично на основі змісту сайту. Це найпростіший спосіб знайти клієнтів, базуючись на вашу рекламну пропозицію. Такий формат підходить для інтернет-магазинів з великою кількістю товарів. Клієнту не потрібно створювати багато банерів, досить каталогу товарів та загального шаблону.
Використовуючи динамічні оголошення, можна адаптувати контент до індивідуальних характеристик користувачів, покращити результати та залучити більше уваги вашої цільової аудиторії.
Візуальний контент став рушійною силою у світі цифрового маркетингу. Адже сучасним людям в еру кліпового мислення часто просто не вистачає терпіння читати великі рекламні тексти, значно простіше сприймати світ через короткі яскраві образи.
Зображення, відео, інфографіка та слайд-шоу мають здатність привертати увагу та викликати емоції. Окрім того, високоякісні зображення приваблять більшу аудиторію, сприятимуть збільшенню впізнаваності та популярності бренду та підвищать ваш рейтинг у пошукових системах.
Вибір платформи для контекстної реклами залежить від ЦА та бізнес-цілей. Наприклад, Google Ads зазвичай використовується для пошукової контекстної реклами, а Facebook Ads - для соціальної. Під час налаштування параметрів варто сфокусуватися на визначенні ключових слів, аудиторії та бюджеті. Таким чином максималізується ефективність рекламної кампанії.
Аби досягнути того, щоб про ваш бренд дізналась велика кількість користувачів, варто обирати ефективні майданчики для комунікації з цільовою аудиторією.
Недоліки. Великий бюджет і значна кількість конкурентів.
Недоліки. Низька якість отриманих заявок та жорстка модерація.
Недоліки. Обмежена аудиторія, має менше інструментів та функціоналу.
Гіперлокальний таргетинг - це обмеження на демонстрування реклами лише на певній території. Якщо є згода на обробку персональних даних (у даному випадку геолокації), потенційний клієнт почне бачити рекламні повідомлення про послуги, які надаються на заданій території (наприклад, салони краси, кав'ярні, крамниці). Це допоможе зменшити розсіювання та забезпечити більшу релевантність, а також скоротити витрати, не показуючи рекламні оголошення тим, хто ніколи не буває у певній локації.
На деяких рекламних майданчиках можна обрати дні тижня і час доби, коли мають показуватися оголошення. Наприклад, це може бути у робочий час, коли ви матимете можливість відповідати на дзвінки клієнтів. Так ви не платитимете за кліки, здійснені в неробочі години.
Інші цільові параметри, такі як вік, стать інтереси ЦА також важливі для оптимізації ефективності рекламної кампанії.
Бюджет - це максимальна сума, яку компанія може витратити за рекламний день. При цьому фактичні витрати можуть бути нижчими. Для більшої ефективності слід ретельно обирати ключові слова та цільову аудиторію. Варто також вирахувати CPC (вартість за клік) та CPM (вартість за 1000 показів) та спостерігати за співвідношенням прибутку до витрат (ROAS).
Розподіл бюджету в контекстній рекламі є одним з основних моментів як на етапі запуску кампанії, так і в процесі ведення та змін підходів. У стратегіях розподілу бюджету у PPC важливо розставити пріоритети та збалансувати ресурси для поліпшення результатів. Ось деякі з ключових стратегій:
Вартість реклами частково залежить від моделі оплати. Найпоширенішими є CPC (за клік) та CPM (за показ).
Ціна за 1 клік = ціні за 1000 показів.
Це може бути ефективно, якщо ваша головна мета - залучити трафік на ваш інтернет-ресурс.
Вартість встановлюється за принципом аукціону. Хто більше заплатив, той став видимим для користувачів.
Може бути корисним для популяризації бренду.
Ставка за показ розраховується за формулою: вартість розміщення реклами/прогноз за кількістю переглядів х 1000 показів.
Наприклад: вартість розміщення рекламного банера на сайті - 10 000 гривень на місяць. Припустимо, що на сайт за цей період заходять 50 000 користувачів. Розраховуємо 10 000 грн. / 50 000 користувачів х 1000 показів = 200 гривень.
Цілком можливо вплинути на вартість контекстної реклами. Її оптимізація може зменшити ціну на місяць. Для цього PPC спеціалісту необхідно зробити певні кроки.
1 Регулярно оновлювати список ключових слів. Спрямовувати більший бюджет на ключові слова з високою конверсійністю.
3 Геотаргетинг. Спрямовувати бюджет на регіони, де цільова аудиторія є більш активною. Використовувати географічну таргетизацію для адресного спрямування.
4 Моніторити конкурентів. Спостерігати та реагувати на дії конкурентів. Збалансовувати оголошення для більшої конкурентоспроможності.
Для того, щоб досягти бажаних результатів, потрібно не лише налаштувати рекламні канали, написати цікаве оголошення та спланувати бюджет, але й тестувати та оптимізувати свої стратегії. Це допоможе раціонально використовувати витрати та вдосконалити маркетинг.
A/B або спліт-тестування - це метод порівняльного аналізу двох версій рекламних оголошень. Застосовується для аналізу заголовків, описів, візуальних елементів, наприклад, банерів та відеоматеріалів. А - це базове налаштування, B - експериментальний елемент. Мета спліт-тестування визначити найкращий з двох варіантів і відповідно зрозуміти який із них буде більш ефективним.
Ключовий етап роботи з рекламною кампанією - це аналіз її ефективності. За допомогою цього інструменту ми розуміємо що працює, а що ні, генеруємо ідеї щодо покращення результату, тестуємо їх і знову оцінюємо ефективність.
Основні показники ефективності контекстної реклами:
CTR = (кількість кліків/кількість переглядів) х 100.
CR = (сума цільових дій/всі відвідувачі) х 100.
ROI = (прибутки - витрати/витрати) х 100.
Щоб зрозуміти чи працює ваша рекламна стратегія необхідно проводити аналітику та відстеження даних, щоб вивчити як користувачі взаємодіють з вашим оголошенням. Варто аналізувати конверсії, кліки, перегляди та інші ключові параметри. Це допоможе з'ясувати, які елементи рекламної кампанії працюють найкраще, а де є потреба в оптимізації.
Коли ми говоримо про додаткові функції та інструменти в контекстній рекламі, то мова насамперед іде про розширення, тобто більш детальну інформацію: уточнення, додаткові посилання, відгуки, номери телефонів, адреси тощо. Сюди можна додати А/B-тестування оголошень, геотаргетинг, динамічні відображення та розширені аудиторії на основі інтересів чи конверсій.
Ремаркетинг - це показ реклами користувачам, які вже відвідували сайт рекламодавця. При першому відвідуванні інтернет-ресурсу дуже мало користувачів зважуються на покупки, але це не означає, що ви їх втратили. За допомогою ремаркетингу можна показувати контекстні рекламні оголошення саме цьому відвідувачу, коли він заходить на різні сайти контекстно-медійної мережі. Внаслідок цього ефективність реклами підвищується і користувач стає покупцем.
Розширення оголошень дає можливість внести додаткову інформацію у рекламу і надати потенційному клієнту всі необхідні дані. Наприклад, про ціну, контактні телефони продавця, знижки, геолокацію тощо. Можливість налаштування розширень дає багато переваг: підвищення трафіку та конверсію, покращення якості, оголошення стає більшим, а отже і більш видимим тощо. Це ефективний спосіб підвищити клікабельність і залучити нових клієнтів.