Київ
Українська
ASO та SEO. Про принципові відмінності та взаємний вплив двох концепцій

ASO та SEO. Про принципові відмінності та взаємний вплив двох концепцій

ASO та SEO – це поняття, відомі більшості фахівців сфери IT у всьому світі. Якщо SEO (Search Engine Optimization, пошукова оптимізація) приділяється підвищену увагу, то ASO (App Store Optimization, оптимізацією для магазинів додатків) займаються далеко не всі агентства в сфері інтернет-маркетингу. Більше того, ці поняття часто плутають, порівнюють та протиставляють. У вузьких професійних колах ASO описують, як SEO для мобільних додатків. Не зовсім точне визначення.

Ми як міжнародна група IT компаній WebMate неодноразово присвячували темі SEO  та ASO  окремі статті нашого блогу, акцентували на різних особливостях, описували теорію та наводили практичні приклади. Моніторинг інформації з вітчизняних та зарубіжних джерел на цю тему показав, що порівняння ASO та SEO є актуальним та заплутаним питанням.

Сторінки мобільних додатків мають публічний URL і хостинг, як і будь-які сторінки в інтернеті. Для Google Play він знаходиться на google.com, а App Store на apple.com.

Це свідчить про ранжування пошуковою системою Google сторінки мобільних додатків за тим самим принципом, як інші, тобто. веб-сторінки. Іншими словами, при ASO оптимізації сторінок для магазину мобільних додатків відбувається її автоматична SEO оптимізація для web-пошуку.

Також з 2015 року Google може проводити індексацію мобільних програм, як і web-сайтів.

У цій статті постараємося розібратися who is who ,зупинимося на відмінностях і подібності SEO і ASO, а також розповімо, який вплив вони мають один на одного

ASO та SEO: опис та подібність

Перш, ніж рухатися далі, пригадаємо, що є ці два види оптимізації.

ASOвідповідає за особливості наповнення контентом та просування сторінок мобільних додатків у пошуку магазинів App Store, Google Play та інших. Зусилля ASO спрямовані на підвищення їхнього ранжирування за ключовими словами і, як результат, збільшення кількості органічних завантажень.

Популярність програм серед користувачів можна досягти завдяки внесенню змін на сторінці програми. При цьому більшість дій спрямовані на вдосконалення пошукових параметрів (наприклад, оцінка та інтеграція ключових слів у контент на сторінці програми в назві, опис, ім'я файлу завантаження).

SEOприсвячено безпосередньо сайту, підвищенню його ранжування у видачі пошукових машин Google, Yahoo та інших відповідно до певного запиту (ключового слова). Дії SEO полягають у зміні контенту, "підганянні" технічних параметрів, організації зовнішніх посилань, щоб домогтися залучення на сайт більше органічних користувачів.

На перший погляд, процеси оптимізації мають певну схожість, крім деяких вимог.

ASO та SEO: про відмінності

Відмінні характеристики ASO та SEO можна помітити за деякими критеріями.

Магазини програм, з якими має справу ASO, суворо ставляться до формату контенту: у пріоритеті графічна оптимізація. Саме візуальна складова надає ключовий вплив на популярність додатків, кількість їх завантажень.

Поведінка користувачів загалом, і принцип складання запитів зокрема, залежить від того, де це відбувається – у магазинах мобільних додатків чи у web - пошуку.

Положення сайту видачі за результатами пошукових запитів, тобто. Ранжування в магазинах мобільних додатків та в web-пошуку залежать від різних факторів: зовнішніх (off-page) та внутрішніх (on-page).

Що стосується магазинів додатків, там також існує типологія факторів:

  1. off-metadata (зовнішні);

  2. on-metadata (внутрішні).

Зараз оптимізувати програми, збільшувати конверсію, набагато зручніше завдяки появі аналітичних сервісів Google Play Analytics та іншими.

За допомогою ASO можна досягти розширення маркетингової вирви. Показники можна вдосконалювати, поки потенційні користувачі роздумують, чи завантажуватимуть додаток.

Оптимізація пошуку у store є цінною за рахунок збільшення ефективності платних кампаній. При цьому ефективність зростає паралельно із збільшенням бюджету кампанії. Іншими словами, коли ASO (тести, спрямовані на покращення співвідношення переглядів сторінки додатка до завантажень) показує зростання конверсії на 5-10%, платна кампанія забезпечить додатку на 5-10% користувачів більше. При чому на це не впливає обсяг бюджету, який для різних кампаній може відрізнятись навіть декількома нулями.

Зовсім інша картина при SEO або аналізі ключових слів, включаючи зміну у всіх текстових частинах (опис програми, ключові слова, і так далі). При зростанні числа установок, наприклад на 300-500/тиждень, результат залишиться тим самим. Змін не буде за будь-якого бюджету, спрямованого на платний трафік. Іншими словами, приріст, отриманий завдяки аналізу ключових слів, залишиться на рівні того самого показника.

Ключова цінність SEO та ASO полягає у здатності стимулювати скачування.

Для магазинів мобільних додатків SEO використовує актуальний обсяг пошуку за ключовими словами, тобто. обмежена ним.

Що стосується ASO, то завдяки тестуванню для зростання конверсії, збільшується і кількість завантажень. Результат буде пропорційним витратам маркетинг, тобто. видимість програми, як і конверсія, збільшаться.

На жаль, але досягти подібних показників за рахунок SEO не вийде: відсутні механізми впливу на кількість користувачів, які використовують пошук за ключовими словами, не роблячи спроб пошуку конкретної програми.

Без сумніву, SEO є ефективним механізмом оптимізації, який вартий уваги, сил і засобів. Однак, даний метод оптимізації більше підійде лише як одна із складових загальної маркетингової стратегії. Причина залежить від SEO від числа пошукових запитів.

З кожним роком зростає кількість інструментів, за допомогою яких можна реалізовувати ASO, що закономірно збільшує різницю між SEO та ASO.

ASO та SEO: про взаємний вплив

Більшість користувачів вважають за краще шукати програми такими способами:

  • через web-пошукову систему;

  • на офіційних сайтах брендів

Це говорить про можливість SEO приводити до мобільного додатку якісних користувачів, збільшуючи кількість органічних завантажень.

Підведемо підсумки

SEO та ASO є ефективними способами для досягнення підвищення видимості в пошуковій системі. Маючи багато спільних рис, ASO та SEO представляють два самостійні способи, керуючись різними цілями та етапами їх досягнення.

SEO та ASO відповідають за оптимізацію на різних майданчиках, і, звичайно, мають низку відмінностей, проте цілком можуть ефективно доповнювати один одного заради спільної мети – залучення органіки.

Розуміти різниці між концепціями ASO та SEO допоможе створювати ефективні стратегії та правильно оцінювати їх успішність.

Поділитись у соц. мережах
Відео відгуки про нас
technologia-group.com
Технологія Технологія
Валентина Баштова
Директор з маркетингу
​idsmart.kz
ID Smart ID Smart
Тімур Османов
Генеральний директор
​ak-cent.kz
АК Цент Микросистемс АК Цент Микросистемс
Ольга Капітова
Куратор інтернет-проєктів
oschadbank.ua
Oschadbank Oschadbank
Неля Руденко
Head of SMM
​apsgroup.kz
APS Group Energy APS Group Energy
Максим Ізмайлов
Директор
satec.kz
Central Asia Smart Projects Central Asia Smart Projects
Саят Каліков
Директор
​enrol.psi.kyiv.ua
Pechersk School International Pechersk School International
Микита
Менеджер з комунікацій та маркетингу
Відгуки наших клієнтів
Чому ми досягаємо результатів?
Експертиза
Ми використовуємо перевірені інструменти для підвищення окупності рекламних інвестицій та прибутковості вашого бізнесу.
Оперативність
Всі ваші запити та дзвінки обробляються протягом двох робочих годин.
Постійна підтримка проекту
Численна команда фахівців забезпечує безперервну роботу проекту.
Прозорість процесів
Webmate працює на відкритих облікових записах, дозволяючи вам відстежувати проект в реальному часі.
WEBMATE У ЦИФРАХ
500+
клієнтів вже збільшили свій прибуток, працюючи з нами
3000+
рекламних кампаній налаштували наші спеціалісти
3+
років зі статусом  
Premier Google Partner
100+
дудл-відео вже підвищує обсяг продажів наших клієнтів
Наші сертифікати
изображение В штате Webmate работают 35 сертифицированных специалистов
картинка Сертифицированные специалисты по аналитике
сертифицированные специалисты gtm
Наші клієнти
Надіслати заявку на попередній прорахунок
Loading...
Україна
Київ, ЖК "Галактика", вул. Є. Сверстюка, 6А,
секція А, 2 пов., офіс А7

WEBMATE У СОЦ МЕРЕЖАХ
Залишилися питання?
Задати питання спеціалісту
2024 © WebMate - Агенція інтернет-маркетингу