Зміст:
Завдяки цифровим технологіям, наприклад, програмам у смартфоні, життя сучасної людини стає легше комфортніше. Моментальні будь-які фінансові операції, замовлення їжі, одягу, виклик таксі, індивідуальні програми з харчування, для занять спортом тощо.
Кожного дня створюються нові якісні програми, більшість з яких так і залишаються невідомими для аудиторії користувачів. Мало зробити хороши корисний продукт, він потребує просування. Програму потрібно рекламувати, знайомити з користувачем, нагадувати про неї, і тоді її помітять, скачають і будуть користуватися.
Саме тому сьогодні значення ASO мобільних додатків важко переоцінити. Поговоримо про це.
ASO є важливою складовою комплексного маркетингу. ASO часто називають SEO мобільних додатків за направленість на зростання кількості переглядів та завантажень.
ASO є комплексом певних методів, спрямованих на оптимізацію мобільних додатків - програм, застосунків, які забезпечує aso специалист.
Розрізняють такі види пошукової оптимізації:
Мета ASO:
ASO marketing це про вірні рішення в процесі конкуренції, боротьбі за увагу представників своєї цільової аудиторії серед тисяч застосунків на платформах сторів Google і Apple.
Професійний підхід до просування застосунку забезпечує асо трафік, навіть, протягом певного періоду після припинення робіт. Підсумкові результати важко спрогнозувати: вони залежать від ключів і грамотно оформлених графічних елементів.
За успіх мобільного додатка відповідальною є робота з певними факторами.
Заголовок - найважливіший ASO-фактор ранжування. Для назви програма виділяє рядок на 50 символів. Важливо грамотно задіяти їх: обрати релевантні і трафікові фрази.
Це два види опису.
Короткий блок на 80 символів. Опис індексується, тому має включати заклик до дії.
У розширеному описі може бути текст на 4000 символів.
У вступі рекомендується зберігати щільність ключів, але опис має бути структурованим, органічним і читабельним. Можна додавати емодзі, виділяти головні ідеї. Добре подати сторінку різними мовами.
Збір ключів можливий за допомогою різних інструментів: Apple Search Ads, АSA SearchMatch тощо.
Google Play і App Store по-різному визначають ключі для індексації. Google Play обирає автоматично за допомогою ШІ. Слова з назви і описів – це напрямок, за яким Google самостійно підбирає ключі.Google відміняє слова, підбирає синоніми, перекладає.
В App Store обов’язкове використання ключей чітко в тих відмінках, у яких вони вживані в фразах у пошуку.
В процесі ранжування додатку враховуються ключі з відгуків. Треба підштовхувати користувачів писати в коментарях «правильні» слова.
Відгуки та оцінки серйозно впливають на конверсію, видимість додатку у пошуку, на покупки, репутацію бренда та на розвиток бізнесу загалом.
Текст на скріншотах може індексуватися в Google Play. Важливо не забувати, що таке релевантність, а також, щоб це був низькочастотний запит і не повторювався у відгуках чбо інших елементах сторінки. Адже зміни в Google Play можуть знизити результати пошукової видачі протягом двох 14 днів і більше.
Скріншоти допомагають зрозуміти суть, ціль і призначення вашого мобільного додатку і що користувач отримує після його скачування.
Автоматизовані сервіси допоможуть шукати конкурентів і опрацювати дані, які важливі для формування найбільш точного ядра семантики.
Рекомендується звернути увагу на метадані у конкуруючих додатків. Це надасть картину важливих культурних особливостей локалізації у цільових регіонах.
Під час збору метаданих для різних країн краще використовувати популярні локальні запити місцевими мовами. Знижена конкуренція у видачі - це шанс піднятися по таким запитам.
Це стосується просування мобільних додатків в app store і Google Play.
За базовою оптимізацією сторінки застосунку та заміру результатів, потрібне тестування локальних змін в елементах. A/B-тест покаже, що саме позитивно впливає на рівень видимості і конверсії. Це можна робити за допомогою інструментів: Google Experiments для Google Play і Creative Sets у Search Ads для App Store. Також підійдуть сторонні платні інструменти як SplitMetrics тощо.
Оцінка aso mobile за допомогою інструментів аналітики показує:
Алгоритми App Store і Google Play різні. Є відмінності у особливостях роботи пошуку, у принципах візуальної видачі результатів, визначенні ключів, за якими індексувати, а які слід ігнорувати.
При введенні запитів у пошуковому рядку App Store з’являються назви застосунків, що містять слова запиту, у Google Play — пошукові підказки.
В AppStore індексуються поля Title, Subtitle і Keywords.
Apple алгоритм технічно спрощений: тільки складає слова у фрази, іноді утворює множину/однину. Ці опції застосовуються тільки в англійській версії слів і то не завжди працюють. Тобто користувач побачить ваш за стосунок тільки за точним входженням ключів, а не за їх відмінками, перекладом тощо.
Іноді Apple може індексувати застосунок за фразами, в яких задіяні не всі слова. Це доступно для додатків на ТОПових позиціях.
В GooglePlay індексуються наступні поля: Title, Short і Full description.
Слова в структурі назви та описів задають напрямок, а Google Play самостійно визначає ключі для індексації за допомогою штучного інтелекту.
Google працює з відмінниками, підбирає синоніми, перекладає різними мовами.
Можна назвати декілька спільних кроків оптимізації для двох сторів:
Практикується використання однакових сервісів для збору семантики.
Google Play не дозволяє визначити частотність для вже зібраного семантичного ядра. Допустимо тільки визначення релевантності запиту. Проте для двох платформ доступний однаковий алгоритм перевірки релевантности: використовується інструмент Search Ads Popularity.
Щодо формування рейтингу, в App Store це відбувається на основі оцінок за весь період існування за стосунку, а в Google Play на визначення впливають останні оцінки.
Сьогодні історія еволюції ASO умовно складається із трьох основних етапів:
Тільки гіганти ринку можуть дозволити собі не просуватися. Проте і такі великі компанії, які активно інвестують в маркетинг та впізнаваність бренду, тримають руку на пульсі і не забувають про жорстку конкуренцію в сторах.
Стори звертаються по допомогу високих технологій. Наприклад, Google Play використовує ШІ під час роботи з ключами.
Штучний інтелект готовий продовжувати формувати платформи мобільних додатків. Необхідно бути готовими до трансформації та кардинальних змін, які він принесе.
Пошукова оптимізація мобільних додатків буде невпинно розвиватися.
Підготовка ASO до пошуку за допомогою AI є першочерговою. Пошук за допомогою штучного інтелекту надає перевагу активним і добре підтримуваним програмам, адже як і користувачі, AI розрізняє якість додатків і винагороджує кращою видимістю.
ASO оптимизация мобільних додатків є постійною комплексною роботою. Для успіху просування за стосунку потрібне регулярне розкручування, тестування різних варіантів, відстеження аналітики.
Глобальна цифровізація сприяє активній появі мобільних додатків для різних сфер: фінансової, спортивної тощо. Завдяки ASO покращується видимість додатків, зростають його позиції у пошуковій видачі, збільшується кількість завантажень в Apple App Store та Google Play.