Що таке таргет простими словами? Що краще – таргет чи контекст? Якщо я обираю один вид реклами, чи потрібен моєму бізнесу інший, адже мета двох інструментів — просувати мій продукт, чи не так? У чому відмінність таргетованої реклами, від контекстної і чи є вони взаємозамінними?
Ці та подібні питання ставлять фахівцям міжнародної групи IT компаній WebMate практично всі клієнти. Раніше в нашому блозі ми присвячували теми різним видам реклами, докладно розповідаючи про таргет та контекст окремо.Щоб бізнесу було ще простіше розібратися в особливостях просування, ми вирішили запропонувати вам статтю, в якій розповімо, що таке таргетована реклама та контекст, проведемо паралелі, порівняємо та акцентуємо на основних цілях та завданнях, що виконують і контекстна, і таргетована реклама.
Обидва види реклами об'єднані єдиним подібним показником — сферою застосування. І контекстна реклама, і таргетована реклама використовуються для просування продукту в інтернеті.
В іншому бачимо лише відмінності. А саме: таргет та контекст:
діють по-різному;
застосовують різні методи пошуку потенційних покупців;
використовують різні майданчики розміщення.
Що таке таргет простими словами? Це реклама, яка спрямована на конкретну аудиторію.
Завдяки таргетованій рекламі, рекламодавець має можливість налаштуватися на максимально вузьку, тобто, цільову, аудиторію.
З таким видом реклами інтернет-користувачі стикаються у соціальних мережах: Facebook, Instagram, VK та ін.
Що таке таргетована реклама? Це рекламне оголошення, яке спливає в стрічці новин і рекламних блоках.
Перед запуском таргетованої реклами є можливість відфільтрувати конкретну ЦА (локація, стать, вік, інтереси).
Завдяки таргетованій рекламі бізнес отримує:
клієнтські переходи на сайт;
поширює інформацію про бренд/продукт, новинки;
формує основу контактних даних клієнтів. Причому це можна зробити за наявності сайту або без.
Клієнт – лояльний, бажання купувати – на середньому рівні (не виключено, що після знайомства з Вашою рекламою потенційному покупцеві захочеться оформити замовлення/додати сайт до обраних). Є можливість задати кількість потенційних клієнтів (налаштування аудиторії).
Результативність – при налаштуванні таргетованої реклами відкритий широкий доступ до аналізу її результативності в соціальних мережах, з більшим обсягом даних, ніж це можуть надати сервіси статистики в Google;
Бюджет контекстної реклами залежить від низки чинників:
сегмент вашої аудиторії;
аукціон по вибраним користувачам
Рекламодавець оплачує лише покази реклами.
Важливо знати: при запуску таргетованої реклами не має значення факт наявності/відсутності у рекламодавця сайту. У цьому випадку клієнти перенаправляються:
на сайт (за його наявності);
на сторінку облікового запису компанії в будь-якій соціальній мережі;
у будь-який з існуючих месенджерів.
Формування бази контактів потенційних покупців відбувається через лід-форму.
Контекстна реклама — це, простими словами, один із різновидів інтернет-просування, в процесі якої інформація про товар/послуги чи бренд демонструється користувачеві в текстовому вигляді, безпосередньо відповідаючи на його запит, складений у пошуковій системі.
Іншими словами, контекстна реклама демонструє посилання на продукт (або інтернет-магазин, наприклад), який доповнено коротким інформаційним оголошенням у пошуковій системі (Google, наприклад). Відправляючи пошуковий запит, у відповідь на нього користувач побачить список відповідей на сторінці, а такий вид реклами буде розташований вгорі пошукової видачі, що робить її помітнішою та забезпечує високий рівень клікабельності.
Важливо! Для того, щоб контекст максимально «спрацював», процес створення рекламного оголошення вимагає ретельного збору та аналізу запитів у тематиці, що цікавить. Якщо все зроблено правильно, Ваша пропозиція буде показана як відповідь на відповідний точний запит користувачів.
Наприклад: запит «купити техніку», як правило, стосується широкого асортименту товарів, а конкретніший «купити цифрову техніку» істотно звужує варіанти відповідей.
Клієнт - лояльний, приходить вже з бажанням зробити покупку (бо сам формує пошуковий запит). На кількість потенційних клієнтів впливає рівень популярності запитів.
Результативність – при налаштуванні контекстної реклами є доступ до аналізу її ефективності (наприклад, через такі сервіси, як Google. Analytics тощо);
Бюджет контекстної реклами залежить від низки чинників:
кількість запитів;
ціна кліка;
рівень конкуренції.
Важливо знати: перш ніж приступати до налаштування контекстної реклами, у бізнесу обов'язково має бути сайт, на який здійснюватиметься перенаправлення користувачів, потенційних покупців.
Бізнесу необхідно зробити акцент саме на контекст якщо:
можете запропонувати яскравий, цікавий, ексклюзивний (дорогий), вузькоспеціалізований та затребуваний аудиторією товар/сервіс. Дізнатися, наскільки потрібен Ваш продукт покупцям допоможуть такі сервіси, як Keyword Planner Google (інструмент підбору ключових слів Google для створення нових рекламних кампаній сервісу контекстної реклами)
мають намір розпочати продаж/оформлення замовлень моментально, як тільки буде запущена кампанія;
Вашої ЦА немає у соціальних мережах;
немає можливості безпосередньо фільтрувати аудиторію для своєї пропозиції;
лише вивчаєте, досліджуєте аудиторію, аналізуєте «свій» сегмент;
знайомите покупців із новим продуктом у КМС (контекстно-медійній мережі Google), де понад 2 млн сайтів та мобільних додатків (включаючи YouTube та Gmail), які є майданчиком для розміщення контекстної реклами;
Таргетовану рекламу краще застосувати у таких випадках, коли:
маєте можливість точно визначити своїх клієнтів (локація - країна, населений пункт, вік, стать і т.д);
знайомте покупців із новим продуктом (брендом, товаром чи послугою);
мова йде про відеокампанії;
ви спостерігаєте високий попит на аналогічні пропозиції через соціальні мережі. Як правило, йдеться про емоційні купівлі, наприклад, товари, орієнтовані на молодіжну аудиторію;
ставите за мету формування позитивного іміджу бренду/товару/послуги. Соціальні мережі в цьому випадку і є одними з найефективніших майданчиків.
Підсумуємо
Контекстна реклама це - оптимальний вибір для бізнесу, який може пропонувати потрібні продукти для максимально широкої аудиторії людей. А що таке таргетована реклама? Це реклама, яка навпаки, діє цілеспрямовано, прицільно працюючи з кожним клієнтом, який потенційно є вашим цільовим покупцем, проте саме у момент перегляду реклами не під час пошуку Вашого товару.
Згідно зі статистикою за 2020 рік, бізнес, який працював лише з одним із запропонованих видів реклами, зазнавав суттєвих клієнтських втрат, оскільки не охоплював або пошуковики, або платформи соціальних мереж.
Виходячи з досвіду, для максимального охоплення цільової аудиторії фахівці групи IT компаній WebMate рекомендують комплексний підхід. Тобто. паралельне застосування таргетованої та контекстної реклами, що відкриє для бізнесу більше можливостей у питаннях просування.
Чи можна прогнозувати, наскільки результативною буде контекстна реклама?
Так, але.... Результати прогнозу можуть бути приблизними. За основу беруть Ваш рекламний бюджет в цілому та вартість кліку зокрема. Тобто. за допомогою інструментів планування ми отримуємо дані щодо кількості трафіку та середньої ціни за клік у даній сфері.
Чи можна прогнозувати рівень ефективності запуску таргетованої реклами?
Точна статистика доступна лише після того, як запущено тестові кампанії.
Як збирають ключові фрази для реклами, які наведуть на сайт цільових користувачів?
Підійдуть послуги Keyword Planner Google, Serpstat, наприклад. Інструменти дозволяють зібрати семантику високої якості (через аналіз конкурентів та видачу), покажуть оголошення конкурентів.
Що визначає рівень ефективності рекламної кампанії?
Для запуску будь-якого з двох типів реклами важливе значення мають креативи. Однак найважливішим фактором є технічні налаштування. Також сайт для контекстної реклами – це один із основних пунктів, що впливає на ефективність. Якщо говорити про соціальні мережі, то на ефективність впливу може надавати вже сформований рейтинг компанії.
У процесі роботи немає універсального рішення. Зазвичай перебираються різні стратегії, поки вдасться знайти максимально результативний варіант.
Чи впливає один вид реклами на інший при комплексному підході?
Практика показує: зі збільшенням активності під час роботи з соціальними мережами, спостерігається зростання брендового трафіку в контексті.