Арбітраж трафіку - невід'ємна частина цифрового маркетингу. Міжнародна група IT компаній WebMate розповідає про партнерський маркетинг та арбітраж трафіку, як ефективні інструменти та стратегії залучення клієнтів.
Інтернет-маркетинг використовує різні інструменти, один з яких — аффілейт або партнерський маркетинг. Це просування бізнесу в мережі за допомогою посередників та виплата партнерам винагороди за кожного відвідувача, передплатника, покупця та/або продаж.
Сутність бізнес - моделі арбітражу: отримання прибутку в результаті купівлі - продажу трафіку за низькою ціною на одній платформі та перенаправлення його на інший рекламний майданчик, де за нього можна отримати більше. Трафік тут — це дії, кліки і так далі, а майданчики — рекламні кампанії або партнерські програми.
Вперше про партнерський маркетинг, як явище, заговорили ще 1996 року. Компанія Amazon дозволила співробітникам розміщення посилань на свої товари на сторінках їхніх персональних облікових записів: користувач оформив замовлення після переходу за посиланням — власник сторінки, на якому вона розміщена, отримував винагороду.
Як про формат співпраці — партнерський маркетинг, згадували в 90-х роках ХХ століття, а арбітраж трафіку отримав розвиток у 2004 році, Google попередив про блокування сайтів під МФА і назвав явище affiliate arbitrage.
Термін «арбітраж» прийшов у цифровий маркетинг зі сфери фондових ринків та акцій, як отримання прибутку на ціновій різниці.
CPA або партнерська мережа — це посередницький сервіс «прямий рекламодавець — арбітражник», який часто називається вебмайстер. Завдання партнерської мережі:
CPA-маркетинг — вид партнерського маркетингу, коли винагороджується певна дія: заявка, купівля, реєстрація та подібні корисні дії для рекламодавця. CPA - це оплата за дії. Види CPA щодо оплати:
Успішність рекламної кампанії та партнерського маркетингу зокрема оцінюється за коефіцієнтом окупності — ROI, показником повернення інвестицій у відсотках.
CTR є показником рекламної привабливості оголошення. Коефіцієнт клікабельності - це відсоток користувачів, які перейшли по рекламі від загальної кількості тих, хто побачив оголошення.
Дохід в арбітражі багато в чому залежить від джерела трафіку.
Обидва джерела трафіку показують високу ефективність у своєму напрямку, однак:
Не можна напевно сказати, який з варіантів кращий — Facebook або Google Ads.
Google - найбільша пошукова система, де цільовий пошук за готовим запитом користувача. Facebook є найбільшою соціальною мережею, де вибір користувача визначено презентацією продукту.
Google Ads: переваги арбітражу трафіку:
Facebook Ads: переваги арбітражу трафіку:
Дуже вигідне рішення для просування невеликого бізнесу з обмеженим бюджетом.
Основні стратегії, що наближають до плюсового ROI, ґрунтуються на тестуванні:
Креатив, як зміст рекламного оголошення, дуже впливає на ефективність рекламної кампанії і залучає аудиторію у вирву продажів. Для прибуткової рекламної кампанії важливо створювати креативи, які принесуть конверсію. Для цього важливо знати психологію споживача, спеціалізуватися в дизайні та копірайтингу, розуміти цільову аудиторію та її потреби.
Інструменти маркетологів та сервісів:
Для успіхів в арбітражі трафіку важливо регулярно відстежувати дані та аналізувати результати. Ефективно визначати найкращі конверсійні шляхи та оптимізувати рекламні кампанії допоможуть інструменти аналітики.
Для забезпечення позитивної різниці між витратами на трафік та доходом необхідно:
Інструменти для відстеження та аналізу джерел трафіку, конверсій та рентабельності кампанії.
Найбільша складність спочатку — вихід у нуль: на старті витрати на рекламу суттєво перевищують виплати.
Залучення досвідченого юриста до своєї команди — це суттєва підтримка при відстоюванні інтересів із проблемних питань.
Для забезпечення стабільного успіху в арбітражі трафіку важливо вивчати ринок та тренди, відстежувати зміни у споживчій поведінці, появу нових технологій та правил платформ, вести аналіз конкурентів.
Практика вдалих кампаній показує, що конверсія залежить від багатьох факторів - креативів, дизайну реклами, лендингової сторінки. Аналіз допомагає виявляти кращі варіанти та покращувати показники користувальницького досвіду.
Поширені помилки арбітражників:
Ринок постійно змінюється, тому важлива гнучкість та своєчасна адаптація до нових умов, щоб готовність змінювати стратегії за потребою.
Арбітраж у найближчому майбутньому - це не про можливість швидких легких грошей. Перевага отримувати командні гравці, які готові інвестувати бюджети, планувати та аналізувати ризики, відстежувати тренди.
Арбітраж трафіку є одним із ключових елементів онлайн бізнесу, за допомогою якого доступне отримання прибутку від реклами на своєму сайті.
Успіх у сфері арбітражу трафіку залежить від безлічі факторів: алгоритмів пошукових систем та соціальних мереж, конкуренції, технологічних інновацій та інші.
Сфера вимагає знань, досвіду та глибокого розуміння процесів в галузі інтернет-маркетингу, готовність до постійного навчання, вдосконалення та експериментів.
Мало знайти оффер, потрібно підібрати оптимальне джерело трафіку під арбітраж і якісно налаштувати всю рекламну зв'язку. Тому до використання стратегій арбітражу трафіку важливим є ретельний аналіз ринку, оцінка ризиків та своїх можливостей. Тоді стратегії арбітражу трафіку можуть бути дуже ефективними.